Skocz do zawartości




Zdjęcie
- - - - -

Deska Zjazdowa Dajaca Zyc Nogom :)


107 odpowiedzi w tym temacie

#61 mrgn

mrgn

    Pro snołborder

  • Dystrybutor
  • 1253 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 18 October 2014 - 09:46

SzymSzym - nie jeździmy wyciągiem, więc ruch nigdy nie będzie jednostajny. Masa zmienia się wraz z prędkością.
Rozróżniasz skręt cięty zwykły od skrętu ciętego NW/WN? Wiesz czym się różnią te skręty?
Wiesz dlaczego skręt zwykły cięty jest trudniejszy od NW?
Wiesz jaki jest sens robienia "przysiadu" czyli zwiększania siły na deskę podczas skrętu?
Odpowiedz sobie na te pytania, a dla pewności poczytaj o tym na www.bomberonline.com
Jestem zdania że świat wcale się nie myli i nie popełnia błędów ;)

#62 sedzia

sedzia

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 227 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 18 October 2014 - 09:56

SzymSzym - nie jeździmy wyciągiem, więc ruch nigdy nie będzie jednostajny. Masa zmienia się wraz z prędkością.

Morgan pała z fizyki!!!
Masa to skalar i jest niezmienna. Ciężar jest wartością wektorową i zależy od siły.
Wiem czepiam się słówek ale to Ty pierwszy zacząłeś bawić się w profesora fizyki :bag:

#63 Motyl

Motyl

    Zaawansowany snołborder

  • Dystrybutor
  • 706 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 18 October 2014 - 10:20

@Dokładnie Szymszym :D Tu obowiązują forumowe prawa fizyki :D


@ Morgan "Można całe życie jeździć tylko NW i być bardzo dobrym zawodnikiem. Znam takiego który przy okazji wygrał 40 imprez"


A w jakiej dyscyplinie jeśli można wiedzieć ?



Zapraszam do wątku, Morgan czemu nie podlinkowałeś ?
http://www.snowboard...=0&rid=3280&a=a
  • kielon lubi to

#64 SzymSzym

SzymSzym

    Starszy snołborder

  • Instruktorzy
  • 466 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 18 October 2014 - 12:11

SzymSzym - nie jeździmy wyciągiem, więc ruch nigdy nie będzie jednostajny. Masa zmienia się wraz z prędkością.
Rozróżniasz skręt cięty zwykły od skrętu ciętego NW/WN? Wiesz czym się różnią te skręty?
Wiesz dlaczego skręt zwykły cięty jest trudniejszy od NW?
Wiesz jaki jest sens robienia "przysiadu" czyli zwiększania siły na deskę podczas skrętu?
Odpowiedz sobie na te pytania, a dla pewności poczytaj o tym na www.bomberonline.com
Jestem zdania że świat wcale się nie myli i nie popełnia błędów ;)


Rozróżniam. Wiem czym się różnią, najkrócej mówiąc w NW/WN występuje praca kolan góra-dół
Myślałem (w sumie dalej myślę) że to zwykły cięty jest łatwiejszy, ale z chęcią wysłucham Twojego argumentu :) NW jest bardziej skomplikowany, musisz więcej rzeczy zrobić na desce a dodatkowo dobrze zgrać to w czasie trwania skrętu aby NW działało poprawnie. Według mnie trochę trudniejsze.
Sens robienia 'przysiadu' jest taki aby mieć z czego wyjść w górę pod koniec skrętu NW.

Owszem, nie jesteśmy maszynami i ten ruch nie jest idealny, jednak ta niejednostajność działa w dwie strony. To znaczy podczas sterowania skrętu w NW i WN jak ważysz np 75 kg to Twój pionowy nacisk na śnieg będzie się zmieniać w przedziale np. 74-76 kg. Zatem....o kurczaki ! chwilami będzie odciążenie :o


@Sędzia
Właściwie to stwierdzenie, że masa zmienia się z prędkością nie jest tak do końca pozbawione prawdy. Kto ciekawy to hasło na wiki 'masa relatywistyczna'. Jednak nikt z nas nie osiąga takiej prędkości aby ktokolwiek mógł zmierzyć tą zmianę masy. Zatem jak jeździmy na desce to nasza masa na pewno jest stała i nie zmienia się wraz z prędkością ;) noo...chyba, że ktoś się pos*a ze strachu i nogawką wyleci :D
Aha i ciężar jest siłą :) na siłę oddziaływania grawitacyjnego mówimy ciężar. Ciężar zależy od masy (skalar) oraz natężenia pola grawitacyjnego (wektor, czyli to 9,8 m/s^2 na ziemi)

#65 mrgn

mrgn

    Pro snołborder

  • Dystrybutor
  • 1253 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 18 October 2014 - 15:26

Rozróżniam. Wiem czym się różnią, najkrócej mówiąc w NW/WN występuje praca kolan góra-dół
Myślałem (w sumie dalej myślę) że to zwykły cięty jest łatwiejszy, ale z chęcią wysłucham Twojego argumentu :) NW jest bardziej skomplikowany, musisz więcej rzeczy zrobić na desce a dodatkowo dobrze zgrać to w czasie trwania skrętu aby NW działało poprawnie. Według mnie trochę trudniejsze.
Sens robienia 'przysiadu' jest taki aby mieć z czego wyjść w górę pod koniec skrętu NW.

Ano nie. Praca gór-dół dociąża deskę lub odciąża pozwalając zmienić krawędź. Im głębiej jesteś w skręcie, tym większe działają siły (odśrodkowa-dośrodkowa) dlatego dużo łatwiej jest pomóc sobie np. łatwym NW niż bawić w tzw. cruzing czyli zwykły cięty skręt. Który jest trudny, praktycznie całe ciało musi być tu zblokowane, nie może być pracy góra-dół. Zero. Tylko wychyleniem regulujesz promień skrętu. Zadaniem jest utrzymanie prędkości i równego promienia skrętu front/back Trudne, na wielu deskach jest to nawet bardzo trudne do niewykonalnego. Przy NW pomagasz sobie dociążaniem i odciążaniem deski, jest zdecydowanie łatwiej utrzymać deskę pod kontrolą przez cały skręt.

Z tych ruchem jednostajnym to była Twoja pomyłka w założeniach, bo reszta była ok, zdarza się, dobrze że doszliśmy do tego.

Owszem, nie jesteśmy maszynami i ten ruch nie jest idealny, jednak ta niejednostajność działa w dwie strony. To znaczy podczas sterowania skrętu w NW i WN jak ważysz np 75 kg to Twój pionowy nacisk na śnieg będzie się zmieniać w przedziale np. 74-76 kg. Zatem....o kurczaki ! chwilami będzie odciążenie :o

Nie wchodzę w temat rozkładu kg na deskę, bo on się rozkłada na całą długość krawędzi efektywnej, jest wielce zależny od sztywności wiązań, butów, amortyzacji itd. Wchodzimy w temat już kosmiczny, tu jest potrzebne oprogramowanie do budowy desek, geometrii itd.

@Sędzia
Proszę o anulowanie oceny, wiadomo że chodziło o związek masy z siłą ;) To też jest wynikające z 2 zasady dynamiki Newtona, siła=masa x przyspieszenie
Innymi słowy, im szybciej jedziesz tym większa działa siła, tu akurat na krawędź. Gdyby było inaczej to pewnie by nie było tyle ofiar w wypadkach drogowych.

Użytkownik mrgn edytował ten post 18 October 2014 - 15:39


#66 siwex

siwex

    Zaawansowany snołborder

  • Dystrybutor
  • 921 postów
  • Poziom zaawansowania:Instruktor SITS PZS

Napisano 18 October 2014 - 18:05

Odszukaj sobie po kolei wątki w których była kłótnia.
Najpierw ośmieliłem się napisać by przy wyborze długości deski sprawdzić sobie jej potencjał, czyli długość krawędzi efektywnej. Wywołało to szok, co zrozumiałe, zainteresowani prowadzili wiele razy bez mojego udziału burzliwe dyskusje o 2-3 cm długości deski, nikt, albo słabo szukałem, ale naprawdę nikt nie wpadł na to by porównać EE.
Później ośmieliłem się napisać że długość krawędzi efektywnej ma znaczenie w parku, na skoczni, przy zatrzymywaniu rotacji. Zostało to podważone przez "ekipę". Po wklejeniu stu linków, opisów producentów wielu desek, tekstów pisanych przez konstruktorów desek, "ekipa" odpuściła.


Morgi nie wiem co się z Tobą dzieje,ale wymyślasz jakieś niestworzone historie.Na żółtych stronach, nie odnosisz się w ogóle do argumentów,tak jakbyś nie czytał tego co jest napisane.Wymyślasz bzdury,że dobieramy deski do brody,pachy.Twoje linki o EE,które miały być cytatami ze snowboardingforum są cytatami z jakichś tam stron,gdzie de facto nie ma mowy o tym,że EE pomaga w lądowaniu,wybiciu,są suche definicje na temat EE itp.Po ostatnich naszych postach i wklejeniu kilku Twoich cytatów i cytatu ze snowboardingforum nie odniosłeś się do tego w żaden sposób.Sorka Morgi ale wymyślasz jakieś historie,stajesz się znawcą każdego tematu, a przy tym próbujesz dyskredytować innych...spoks taki Twój sposób na marketing...
Tu jeszcze znalezione na temat doboru sprzętu:http://whitelines.co...board-size.html ,chłopaki nie zaczynają doboru od EE,ale pewnie się nie znają:):)
A tu jeszcze link do snowboardziwa odnośnie naszej dyskusji na temat EE i skoczni gdzie rzekomo zagiąłeś nas niepodważalnymi argumentami:):)
http://www.snowboard...art=40&count=10

dla mnie koniec tematu:):)
www.snow4life.pl
www.sklep.snow4life.pl
www.signalsnowboards.com
www.wainmanhawaii.com
skype:snow4life.pl

#67 SzymSzym

SzymSzym

    Starszy snołborder

  • Instruktorzy
  • 466 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 18 October 2014 - 18:45

Okej Morgan, znowu sprzeczasz się sam ze sobą i chyba nie umiem już Tobie merytorycznie odpowiedzieć.

Im głębiej jesteś w skręcie, tym większe działają siły (odśrodkowa-dośrodkowa) dlatego dużo łatwiej jest pomóc sobie np. łatwym NW


Czyli im jestem głębiej w skręcie tym większe działają siły (tu się zgadzam) dlatego lepiej pomóc sobie NW które w trakcie skrętu dociążą krawędź według Ciebie, czyli dokładamy sobie dodatkowej siły i obciążenie jest jeszcze większe... i tak się łatwiej jeździ... tego już nie rozumiem... jak jest duża siła to jest trudno, ale jak jeszcze ją zwiększymy przy pomocy NW to już jest łatwo... nie ogarnę...



Z tych ruchem jednostajnym to była Twoja pomyłka w założeniach, bo reszta była ok, zdarza się, dobrze że doszliśmy do tego.


Moją pomyłką było, że ruch jest idealnie jednostajny?owszem nie jest, ale widzę że zgadzasz się z moim wnioskiem, że podczas powolnego schodzenia w dół przy NW gdy pionowy nacisk na śnieg (konstrukcja deski nie ma tu nic do rzeczy) waha się między np 74-76 kg to chwilami następuje odciążenie.


@Sędzia
Proszę o anulowanie oceny, wiadomo że chodziło o związek masy z siłą ;) To też jest wynikające z 2 zasady dynamiki Newtona, siła=masa x przyspieszenie
Innymi słowy, im szybciej jedziesz tym większa działa siła, tu akurat na krawędź. Gdyby było inaczej to pewnie by nie było tyle ofiar w wypadkach drogowych.


Nie to nie taka zależność, że im szybciej jedziesz tym większa działa siła. Zależność jest taka:
Im większa działa siła tym prędkość szybciej się zmienia.
Wartość prędkości nie ma tu nic do rzeczy, istotne jest to jak szybko zmienia się prędkość (a zmianę prędkości nazywamy przyspieszeniem)

#68 canmanski

canmanski

    Młody snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPip
  • 143 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 18 October 2014 - 22:00

Hej,

Widzę, że gorączka przedsezonowa wszystkim doskwiera. Tyle spamu dawno nie widziałem.

Jest taki 'styl' jazdy, zwany flegmatic carving - czyli jazda na luzie, ale nadal na krawędzi. Przyjemna i nóg nie urywa.

Najczęściej jeździ się na dłuuugich deskach, stosunkowo miękkich, z dobrą sztywnością poprzeczną i bardzo dobrym wytłumieniem.

Osobiście mam trzy takie dechy, wszystkie polecam:

Rad Air Tanker 187 (tak, 187cm... a jak tylko dorwę, to kupię tego 200cm)
F2 Respect 176
Swoard Dual 168

Tu jest mała recenza F2Respect:



Tankera i F2 trzeba ustrzelić na Allegro i to dobre zakupy. Duala można kupić nowego (dla Ciebie to raczej Dual 175)
Ja ważę ok 80kg i mam 174cm wzrostu.

Pozdrawiam
Bartek

Użytkownik canmanski edytował ten post 18 October 2014 - 22:05


#69 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 18 October 2014 - 22:09

Sorry za wcinkę ;)

ale zauważyłem ostatnio u Morgana jeden schemat...Jeżeli finalnie okazuje się, że nie ma racji to nie przyzna się do błędu tylko zaczyna mącić, kręcić, mieszać itd. tak aby finalnie nikt nie mógł się połapać o co tak na prawdę chodzi :D Wprowadza taki chaos, że nowy, początkujący użytkownik czytając taki temat w życiu się nie połapie o co chodzi.
  • Maluuutka lubi to

#70 md.sign

md.sign

    Starszy snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPip
  • 326 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 18 October 2014 - 22:57

Jest taki 'styl' jazdy, zwany flegmatic carving - czyli jazda na luzie, ale nadal na krawędzi. Przyjemna i nóg nie urywa.


to raczej kolegi nie zainteresuje. kolega nie jeżdzi na krawędzi :)

morgan - jakbyś przy okazji wyszukiwania róznych postów innych osób, mogł znaleźć tak ze trzy, w których przyznajesz sie do jakiegos błędu...błędziku choćby...może chociaż dwa...jeden ?!
bo po reakcji na pasus z rosnącą/malejącą masą w czasie jazdy straciłem nadzieję ,że się kiedyś doczekam.
  • kielon lubi to

#71 mrgn

mrgn

    Pro snołborder

  • Dystrybutor
  • 1253 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 19 October 2014 - 01:01

Sorry za wcinkę ;)

ale zauważyłem ostatnio u Morgana jeden schemat...Jeżeli finalnie okazuje się, że nie ma racji to nie przyzna się do błędu tylko zaczyna mącić, kręcić, mieszać itd. tak aby finalnie nikt nie mógł się połapać o co tak na prawdę chodzi :D Wprowadza taki chaos, że nowy, początkujący użytkownik czytając taki temat w życiu się nie połapie o co chodzi.


Aruś - o czym Ty mówisz, jestem ostatni od lawirowania. Konkrety w takim razie gdzie popełniłem błąd.
Krawędź efektywna nie ma znaczenia w jeździe, parku itp?
Zatrzymujemy rotacje ślizgiem?
Hamowanie bezpieczniejsze jest na frontside?
Wystawanie poza deskę mocniejsze pięt niż palców jest OK?

To są podstawy. Żadne nowe teorie. Dam do przeczytania ten wątek chłopakom którzy uczyli Motyla i Siwexa jeździć, Z. będzie miał ubaw a S. załamie ręce :)
Canmanski, wiem że nie chcesz podkręcać tych bzdurnych dyskusji, ale szkoda że krótko i zwięźle nie wrzuciłeś swojego komentarza ;)

@ md.sign - a to teraz mamy taką zabawę złap morgana na błędzie? :)

Z WN-em dyskusja przeszła od relaksu do wyliczania nacisku kg na cm. Przesada. A tak naprawdę nikt nie napisał czy jeździ WN-em.

Użytkownik mrgn edytował ten post 19 October 2014 - 01:03


#72 canmanski

canmanski

    Młody snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPip
  • 143 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 19 October 2014 - 08:30

Hej chłopaki i dziewczyny,

@md,sign - niby kolega nie używa krawędzi... ale to opinia jego znajomego narciarza. Fakt jest taki że jeździ na Coalu, więc pewnie czasem używa tego kanta... A jak nie używa wogóle, to jest nowy 'patent' - deski Gilson Snowboard (mam nadzieję, że niedługo będzie taka w PL, obiecali egzemplarz free to dokładnego przetestowania) http://www.gilsonboards.com/

@mrgn - dzięki wyzwanie mnie do tablicy, ale nie skorzystam. Pewien czas temu podjąłem decyzję, że o jeździe rozmawiam tylko na stoku. Natomiast chętnie wypowiem się na temat: desek, ale tylko tych a których jeździłem (i mam foto/video), miejsc w których byłem, rzeczy, których używam. Mogę nawet porozmawiać na temat uniwersalnych, ponadczasowych wartości, empatii albo .... piwa.

Techniczny WN: https://www.facebook...&type=2

Pozdrawiam.

EDIT: W sumie, to nie dokońca prawda. W sprawach technicznych wypowiadam się na swojej stronie i wyłączenie tam, czyli na megustasport.com Strona jest moja, mogę sobie wypisywać głupoty i nikt mi nie podskoczy, a jak to zrobi, to mu komentarz skasuje i już :D

Użytkownik canmanski edytował ten post 19 October 2014 - 08:45


#73 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 19 October 2014 - 09:30

Aruś - o czym Ty mówisz, jestem ostatni od lawirowania. Konkrety w takim razie gdzie popełniłem błąd.
Krawędź efektywna nie ma znaczenia w jeździe, parku itp?
Zatrzymujemy rotacje ślizgiem?
Hamowanie bezpieczniejsze jest na frontside?
Wystawanie poza deskę mocniejsze pięt niż palców jest OK?



Morgan postaram się odpisać Ci krótko i zwiężle, pewnie będę tego żałować ale cóż...

ad1. ma znaczenie ale powtórze bodajże słowa Motyla i napiszę deska nie składa się tylko z krawędzi efektywnej i nie można popadać ze skrajności w inną skrajność.

ad2. tutaj do końca nie wiem o co biega z tą rotacją, ale domyślam się, że chodzi o lądowanie i nie dokręconej lub przekręconej rotacji jak kto woli.. zawsze lądujemy na płaskiej desce i uginamy mocno nuzie po to aby jak najwięcej z amortyzować lądowanie, póżniej uruchamiamy lekko krawędź bs lub fs w zależnosci co chcemy dalej zrobić, czy przychamować po lądowaniu, czy ustawić się szybko na kolejny kiker w lajnie, jeżeli przekręcimy lądowanie to dokręcamy je na płaskiej desce przy użyciu lekko krawędzi bs lub fs bo można zakantować i rozbić sobie głowe. NIGDY nie lądujemy na krawędziach po to aby zatrzymać rotacjię bo w takiej sytuacji składasz się jak scyzorkyk i rozbijasz łeb, tak więc staramy się zawsze lądować i dokręcać rotacje na płaskiej desce przy lekkim stopniowym użyciu krawędzi fs i bs bez jakiś dynamicznych wejść na krawędź tak. Jeżeli coś się pomyliłem to sorka ale myślę, że Marek lub chłopaki mnie poprawią ;)

ad3. dla osób początkujących hamowanie skuteczniejsze i bezpieczniejsze na stokach jest BS bo to przychodzi naturalnie, nawet wstawać uczymy się z krawędzi BS myślę, że te podstawy Morgan znasz i nie trzeba Ci ich 15 razy wyjaśniać, ale uważam także, że trzeba się uczyć hamować na obu krawędziach...tak samo uczymy się skrętów fs i bs, nw wn fs i bs, boardslidów fs i bs itd. więc też należało by się uczyć hamowania na fs i bs.

ad.4NIE! a tutaj wrzucam rysunek który zmodyfikowałem już wcześniej i który pokazuje dokładnie jakie są różnice, oczywiście Morgan uznał ten rysunek, że są za szerokie deski lub za małe wiązania...SZOK!

Morgan myśle, że odpowiedziałem na Twoje pytania, oczywiscie zdaje sobię też sprawę, że nie będą po Twojej myśli i wyczytasz gdzieś jakiś szfindel lub spisek przeciwko Tobie...ale cóż..

Pozdrawiam i miłego dzionka :D


p.s. dlaczego warto uczyć się hamowania na FS! ;) 0:54

http://www.youtube.com/watch?v=NJqb6x2D7ys

Załączone pliki

  • Załączony plik  fs bs.jpg   84.25 KB   31 Ilość pobrań

Użytkownik Arec edytował ten post 19 October 2014 - 09:36


#74 md.sign

md.sign

    Starszy snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPip
  • 326 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 19 October 2014 - 09:32

@canmanski
Tez w tę informację o " nie używaniu krawędzi " w połączeniu z deklarowanym uwielbieniem prędkości nie bardzo wierzę ... Jeżeli tak jest , to wie wiem czy chciałbym jeździć na tym samym stoku, którego kolega 60th/90kg używa jako toru BX , na coalu167, po dniu przerwy przeznaczonym na konsumpcję %, szczególnie koło godziny 14-15 , kiedy nogi zaczynają mięknąć :)

Przejrzałem te stronkę gilsona - ciekawe. Szczególnie "inne" może być to podniesienie krawędzi ... bo ta " katamaranowa" konstrukcja ślizgu to nie wiem czy może mieć taki wpływ na prędkość , o jakim piszą . W końcu ile czasu w czasie jazdy pełnym ogniem deska leży idealnie płasko ? Ale chętnie bym spróbował .

@ mrgn - nie , nie chodzi o to , żeby inni cię łapali na błędach . Chodzi o to , czy Ty jesteś w stanie przyznać , ze jakikolwiek błąd w rozumowaniu kiedykolwiek w czasie dyskusji tutaj na forum popelnileś ? Bo jesli nie, to dyskusja z osobą, która uważa sie za nieomylną , wydaje sie ciężka. A mam wrażenie ( i chyba nie jestem w tym odosobniony ), ze z takim przypadkiem mamy do czynienia ...


#75 mrgn

mrgn

    Pro snołborder

  • Dystrybutor
  • 1253 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 19 October 2014 - 13:37

@ Aro
Ad. 1. pełna zgoda, podważanie znaczenia EE nie miało sensu. Długość krawędzi efektywnej to jest jedynie (albo aż) potencjał jaki deska może mieć w trzymaniu na krawędzi. Nie popadamy w skrajności.
Ad. 2. Tutaj też się zgadzamy, to "uruchomienie" krawędzi po lądowaniu rotacji to jest właśnie zatrzymanie rotacji. Wykorzystanie EE. Z chłopakami to zostało również dopowiedziane.
Ad. 3. Także pełna zgoda, hamowanie na bs jest bezpieczniejsze. O tym że trzeba umieć jedno i drugie, nie ma sensu dyskutować. Umiesz skręcać w dwie strony, umiesz więc hamować.
Ad. 4. Tu jest problem, jestem zdania że jeśli ktoś robi wzorzec to niech go robi modelowo idealnie. Czy uważasz że płyta wiązania, pedał gazu powinien kończyć się w połowie pięty? Pedał powinien dochodzić do krawędzi deski na ok 1 cm. Wtedy jest lepszy docisk, kontrola, czucie krawędzi, ale jednocześnie pedał nie hamuje jeszcze przy ciętych skrętach. Przód buta, dla dobra kontroli frontside, mógłby spokojnie 1 cm więcej wystawać. Tragedii nie ma, ale to wg. mnie nie jest "wzorzec".

Także jak widać, nie ma powodów do dalszych burzliwych dyskusji, gdyby tak było od początku, nie musielibyście podważać na siłę tego, co piszę :)

#76 Misiek Bielsko

Misiek Bielsko

    Zaawansowany snołborder

  • ModTeam
  • 774 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 19 October 2014 - 15:44

Morgan, bierzesz jakieś prochy? Serio pytam, bo czasem mi się wydaje, że pisze te posty kilka osób.
www.maramuresz.com Wyprawy4x4, freeride - Rumunia, Bułgaria, Bałkany

#77 Motyl

Motyl

    Zaawansowany snołborder

  • Dystrybutor
  • 706 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 20 October 2014 - 06:12

@Morgan

"Można całe życie jeździć tylko NW i być bardzo dobrym zawodnikiem. Znam takiego który przy okazji wygrał 40 imprez"

Ponawiam pytanie, co to za dyscyplina w której mimo że chłop cisnął tylko NW wygrał 40 imprez?

#78 Marcin07

Marcin07

    Pro snołborder

  • ProSnow
  • 2328 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 20 October 2014 - 13:10

Motyl ty spać nie możesz?

Prosnow S.C.
TYLKO HARDCORE'OWE SNOWBOARDOWE MARKI: Dystrybutor: Airhole, Endeavor, Fix Bindings, Public, DWD, Stepchild, www.prosnow.pl
:)


#79 Motyl

Motyl

    Zaawansowany snołborder

  • Dystrybutor
  • 706 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 20 October 2014 - 13:55

Haha, nie no wczoraj trochę pokoncertowo polarwiłem i dzisiaj od piątej mnie nosiło :D
  • Marcin07 lubi to

#80 ProDish

ProDish

    Pro snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2647 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 20 October 2014 - 13:57

proDish - jaki stan? na opierdolenie czy muzeum ?

drugi coal chyba jednak niee :) pozatym wtedy będzie to deska totalnie bezużyteczna w puchu


No.4 na razie będę trzymał ale nie wiem czy kupno tege desiwa rozwiązało by twoje oczekiwania.
Fajne desiwa ciężko znleść w wypożyczalni.
Nawet jak są testy Burka to głównie sa deski FS i AM. Extremalnych desek raczej brak lub w dziwnych rozmiarach.
"Jeżeli problem ma jakieś rozwiązanie, to nie ma się o co martwić, jeżeli rozwiązania nie ma, to martwić się nie ma sensu" - Dalajlama