Skocz do zawartości




Zdjęcie
- - - - -

Śmig Hamujący


262 odpowiedzi w tym temacie

#21 shaman-snowboard

shaman-snowboard

    Snołborder

  • Team9
  • 221 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 10 April 2012 - 14:50

chociaż jedno forum gdzie ludzie nie śpią na wiosnę :)))

pytanie było o śmig hamujacy. temat zszedł na śmig cięty. A ja ciągle nie jestem w stanie ogarnąć tego... Zarówno wykonania jak i filozofii... tak samo z resztą meczyłem się kilka lat żeby obadać co to jest pozycja zamknięta i otwarta i w sumie dalej tego nie ogarnąłem...

Jestem w stanie opisac czym różni się technika jazdy zawodników z pucharu świata, jestem w stanie opisać czym się różni extremecarving od flegmatic i bomber, jestem w stanie wytłumaczyć dlaczego nie robię rotacji w skręcie EC a czemu praca push-pull jest bardzo fajna, umiem tego też nauczyć, pokazać, wytłumaczyć, dać ćwiczenia inne dla desek miękkich, inne sportowych, inne carvingowych inne dla kaczkistów inne dla normalnych itd itd

Po prostu jestem ciekawy jak to wygląda... Nawet jakiś kunyszologiczny opis bym spróbował przyswoić (niestety kiążki nie posiadam, a oficjalnych materiałów SITS-PZS w necie nie ma)
Ale i tak nie wyobrażam sobie śmigu na desce na kórej jeżdżę czyli SG Full Race 185 o progresywnym srednim promieniu skrętu 20,4m. Z resztą na SLce o promieniu 8m też ani na SWAORDzie o promieniu 13m, mimo że te ostatnie deski wyginam na wykładce do promienia 3-4m... A wydaje mi się że przy pdobnym promieniu do freestyleówki twarde buty dają większą kontrolę nad deską więc powinno to być łatwiesze do wykonania.

a czy jestem instruktorem? już nie. Dali mi tu taki znaczek. Ja wrzuciłem sobie w poziomie zaawansowania "jakoś się ślizgam" bo do tego co chciałbym osiągnąć wiem że jeszcze długa, długa droga...

pozdr

#22 gieroll

gieroll

    Młody snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPip
  • 71 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 10 April 2012 - 16:23

ze skrętów to ja preferuje albo w prawo, albo w lewo, dla równowagi ;) , a po jeździe też preferuję skręty ;)

Użytkownik gieroll edytował ten post 10 April 2012 - 16:25


#23 Bloodwyn

Bloodwyn

    Blat forumowy

  • Snowboard Summit Squad
  • 929 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 10 April 2012 - 17:11

Chcesz troszkę teorii od Kunysza szaman to proszę bardzo :):

Cytaty z książki dr Piotra Kunysza "Snowboard śladami instruktora". Wydanie V "Alma-Press"

"Definicja śmigu opisuje go jako serię krótkich, rytmicznie wykonanych skrętów. Charakterystyczne dla śmigu jest również to, iż wykonuje się go bardzo blisko (niemalże wzdłuż) linii spadku stoku"

"Prawidłowo wykonany śmig (ślizgowy i cięty) powinien charakteryzować się m.in.:
- jednakowym rytmem - skręty powinny być o tym samym promieniu i czasie trwania,
- ustabilizowaną pracą tułowia - tułów powinien być cały czas w pozycji podstawowej, jego tor jazdy nie powinien doprowadzać do kontrrotacji, a ręce powinny pozostawać w jednym ułożeniu (bardzo często w śmigu ręce wykonują dodatkowe wymachy),
- optymalną prędkością wykonania - należy bardzo dokładnie określić sobie odpowiednią prędkość wykonania śmigu w zależności od nachylenia nachylenia stoku, biorąc pod uwagę to, iż jazda śmigami ślizgowymi będzie powodowała chwilowe wytracanie prędkości a jazda śmigami ciętymi - chwilowe przyśpieszania w skrętach."

wyłowiłem chyba to co najważniejsze, wszystkiego przepisywał nie będe. Jak chcesz więcej to polecam sobie kupić książkę bo warto :)

W systematyce SITS są jest śmig ślizgowy (hamujący) i cięty które oba można łączyć z NW. Innych śmigów nie ma. Gdzie takie śmigi wykonywać to koledzy mike, aro i misiek gdzieś tam wyżej pisali. Dla mnie jako freeridera to idealny i jedyny skręt w stromych żlebach jeżeli nachylenie nie jest tak ogromne że trzeba już robić przeskoki z krawędzi na krawędź. A na trasie to chyba tylko na stromych i super stromych ścianach jak nie ma możliwości długim ciętym bo za mały skill albo za dużo ludzi, no i na stromych oblodzonych trasach śmig ślizgowy (hamujący) jest idealny.
tyle ode mnie :)

pozdro

#24 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 10 April 2012 - 17:27

jeśli chodzi o śmig ślizgowy (hamujący) kto jak woli...faktycznie taki śmig przydaję się osobom początkującym, którzy boją się większych prędkości, czy stromych tras lub w zwężeniach na trasach...ogólnie taki śmig polega na szybkim i co najważniejsze rytmicznym wykonywaniem takiego skrętu (wygląda to mniej więcej tak: jedziesz na krawędzi i przed jej zmianą hamujemy co powoduję, że deska będzie przez chwilę znajdowała się praktycznie w poprzek stoku, potem następuje zmiana krawędzi i znowu hamujemy, (spychamy śnieg ;) ) tylko "trik" polega na tym, że to wszystko wykonujemy szybko i rytmicznie wzdłuż linii stoku :) jest w sumie łatwy do nauki...najlepiej taki skręt, czyli śmig hamujący sprawdza się podczas jazdy w puchu i w lasach...

śmig cięty jest już trudniejszy do wykonania bo nie ma tej fazy "hamowania" tylko podkręcamy skręt w zależności z jaką chcemy prędkością pokonać dany odcinek i taki skręt przydaję się na stromych twardszych nawierzchniach....

Oczywiście musimy pamiętać, że obydwa te skręty muszą być wykonane w miarę szybko i rytmicznie i co najważniejsze o jednakowym promieniu skrętu (najlepiej jak najmniejszym)

Jestem tylko tyle wstanie Ci napisać...jeśli się coś pier**lłem ;) to sorka...ktoś poprawi :)

Co do, czy ten skręt da się wykonać na takich twardzielach o których wspominasz...to nie mam zielonego pojęcia :)

pozdr...

edit: widzę blood już wyjaśnił a raczej zamieścił full theory na tema śmigów :D

Użytkownik Aro edytował ten post 10 April 2012 - 17:29


#25 opt1c5

opt1c5

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 413 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 10 April 2012 - 22:07

pierwszy raz coś takiego słyszę...skąd Ty takie info masz... śmigi nie są żadnymi skrętami przyspieszającymi...w skręcie śmig cięty także podkręcasz skręt!!!! jeśli tego nie potrafisz to oznacza, że nie potrafisz robić śmigu ciętego...bym nawet powiedział, że nie masz zielonego pojęcia, czym jest śmig cięty!
Wszystko co napisałeś powyżej to kompletna bzdura!!!

pzdr...

Definicja przez PZS:
"Śmig jest to seria rytmicznych skrętów o małym promieniu wykonywanych blisko linii spadku stoku. W śmigu ze względu na krótki czas trwania snowboarder wykonuje tylko zapoczątkowanie i sterowanie skrętem, które również trwają bardzo krótko."

Jedno zdanie, a w kilku miejscach masz podkreślone, że nie ma miejsca na podkręcanie skrętu. Napisz do PZS, że się mylą.


Opti... Aro ma rację... w śmigu podstawą jest podkręcanie skrętu... w przeciwnym razie byłby to raczej skręt (jeśli w ogóle) typu kamikadze :)

to co wyrażnie rozróżnia skręt cięty od śmigu ciętego to promień skrętu... inna jest również inicjacja, która w przypadku śmigu wspomagana jest przez nogę prowadzącą

chill B)

Odpowiedź jak dla Aro. Promień skrętu jest mały, żeby rytm był sensowny. Jak uważacie inaczej to wrzucicie film pokazujący śmig cięty, bo ja nie ukrywam, że nie potrafię go wykonać, zgodnie z Waszym opisem.

Ja uważam, że śmig cięty wygląda tak:
http://snowprofessor...ic-snowboarding
Śmig cięty - 22 sekunda do 34 zobaczcie jak jest płasko.
Śmig hamujący 34 do 45 sekunda

IMO śmig cięty jest dobry na wypłaszczenia, nie ma fazy podkręcania skrętu, dzięki czemu nie tracimy prędkości.
Nie zgadzam się ze stwierdzeniami, że śmig cięty utrzymuje prędkość i jest podkręcany.

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team :)


#26 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 11 April 2012 - 06:52

@Optic.. jak dla mnie żyjesz w świecie iluzji, więc proponuję Ci dwie rzeczy...pierwsza - kup książkę o której wspomniał Blood i ją przeczytaj...druga - pojedż na szkolenie z instruktorami SITS...i na miłośboską przeczytaj chociaż tą książkę i dopiero teoretyzuj....

Pozdro...

#27 opt1c5

opt1c5

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 413 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 11 April 2012 - 08:04

Książkę, mam. Nawet dwie, Kunysza i Marciniaka. Obie całe przeczytałem. Dzięki za rady. Czekam na filmik dowodzący tego co piszesz.
Wrzucę jeszcze filmik z jazdy na nartach pokazujący śmig carvingowy:

Pokaż mi w którym momencie narciarz podkręca skręt. Carvingowy na nartach = cięty na desce.

Dalsza dyskusja nie ma sensu. Ja dałem Ci kilka dowodów, że mam rację. Ty mi ani jednego.
Pozdr

Użytkownik opt1c5 edytował ten post 11 April 2012 - 08:05

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team :)


#28 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 11 April 2012 - 09:34

Edit:

Jeszcze jedna rzecz...zadaj sobie @Optic proste pytanie...w jaki sposób kontolujemy prędkość na stokach?

bo jak dla mnie prędkość kontroluje się po przez podkręcanie skrętów, czyli czym mocniej podkręcimy tym prędkość będzie mniejsza, czym mniej podkręcimy, tym będzie ona większa i stopniowo będzie wzrastała...i teraz jeśli na początku odrazu ustale sobie promień skrętu, czyli jak bardzo będę chciał ten skręt podkręcić, automatycznie uzyskam stałałą prędkość pod czas zjazdu pod warunkiem jeśli zrobie to płynnie, rytmicznie, dynamicznie i w miarę szybko zachowując cały czas ten sam promień skrętu...

#29 Bloodwyn

Bloodwyn

    Blat forumowy

  • Snowboard Summit Squad
  • 929 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 11 April 2012 - 16:42

Zarówno w książce Kunysza jak i Marciniaka pisze żeby podkręcać wszystkie skręty w śmigach, w ślizgowym jak i ciętym - doczytaj opti. Filmików na ładny śmig cięty Ci nie znajdę raczej w necie, ale wpadnij za rok na MPI albo pojedź sobie na szkolenie ze szkołą Kenego, Motyla, Kunysza, KSS czy innych szanowanych SITSowców to zobaczysz jak to wygląda profesjonalnie :). Osobiście przyznam się że też nie potrafie tego idealnie, ale podkręcać trzeba wszystkie śmigi, tylko że ciętego nie podkręci tak mocno żeby decha była bokiem do stoku jednocześnie żeby to był idealnie cięty, bo przy takim mocnym podkręcaniu to już wychodzi taki pół przycięty :P

#30 gieroll

gieroll

    Młody snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPip
  • 71 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 11 April 2012 - 21:33

jak wy dajecie radę czytać książki i jeździć?? ja to się skupiam na jeździe aby, czasem muzyczki posłucham ;)

#31 kozioł

kozioł

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 11 April 2012 - 22:31

A mi sie wydaje ze spamujesz :P (mam nadzieje ze sie myle, lecz twoje posty nic nie wnoszą). Z ksiazek mozesz wyczytac duzo ciekawych informacji, problemow i sposobow jak je rozwiazac.
Jest to po to aby uczyc sie i brac przykład od snowboarderów miedzy ktorymi dzieli nas (mnie) przepasc, bynajmniej w ten sposob moga podzielic sie z toba doswiadczeniem i umiejetnosciami jakie zdobyli.

#32 gieroll

gieroll

    Młody snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPip
  • 71 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 12 April 2012 - 17:50

Dla jednych to spamowanie, a dla innych rozładowanie napięcia, które jak widać tworzy się na praktycznie każdym forum, co jest raczej dziwne, bo zazwyczaj forum skupia ludzi z podobną pasją ;) a to powyżej to miała być forma żartu, jak widać nieudana, skoro przyjęta została za spam i nic nie wnoszącą ;) mam wiec nadzieje, ze przynajmniej skręty wychodzą mi lepiej niż żartowanie ;)

#33 Misiek Bielsko

Misiek Bielsko

    Zaawansowany snołborder

  • ModTeam
  • 774 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 12 April 2012 - 18:38

Dobrze gada, polać mu :laugh:
www.maramuresz.com Wyprawy4x4, freeride - Rumunia, Bułgaria, Bałkany

#34 kozioł

kozioł

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 12 April 2012 - 18:40

Zaareagowałe tak tylko dlatego ze napisałes w tym temacie dwa "nic nie wnoszace posty" w krotkim czasie :) Dlatego uznałem to za spamownie ale słusznie zauwazyłes, ze jest w tym temacie lekki zgrzyt.

#35 Los_dell_rio

Los_dell_rio

    Starszy snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPip
  • 317 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 12 April 2012 - 19:29

Zaareagowałe tak tylko dlatego ze napisałes w tym temacie dwa "nic nie wnoszace posty" w krotkim czasie :) Dlatego uznałem to za spamownie ale słusznie zauwazyłes, ze jest w tym temacie lekki zgrzyt.


...może popsikać WD40? :D

#36 opt1c5

opt1c5

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 413 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 12 April 2012 - 20:26

Nie offtopujcie proszę w tym temacie.

Sorry dla autora, że w sumie nie uzyskał za bardzo odpowiedzi na pytanie, a dyskusje zeszły na inne tory.

Ja odpisze jak to wygląda z mojego punktu widzenia jeśli chodzi o śmigi.

Śmigi to seria krótkich, rytmicznych skrętów, a zatem ważne jest ustalenie sobie tempa. Pomocne może być w tym liczenie, kozłowanie czy jazda z muzyką.
Śmigi cięte proponował bym ćwiczyć na płaskim stoku, a hamujące najlepiej w puchu i na większym nachyleniu.

Dla mnie śmig cięty (po lekkiej modyfikacji) wygląda tak:

Pierwsze 40 sekund, nie ma pokręcania, jest rytm i skręty są krótkie.

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team :)


#37 shaman-snowboard

shaman-snowboard

    Snołborder

  • Team9
  • 221 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 13 April 2012 - 09:30

hej

sorki że się na chwilę wyłaczyłem z dyskusji ale miałem torszkę więcej roboty, do tego jeszcze artykuł i badania... nieważne. wróciłem :)

czyli to nie jest śmig?
http://youtu.be/GnRiMYT9o3g

opt1c5: snowprofesors to ładnie pojechałeś :))) ciężke armaty zostały wytoczone :))) Bardzo ich cenię, mają bardzo fajne podejście do nauki, niestety bardzo niePZSowe, więc pewnie złe, bo scyzoryk itd... za to na 1000% bardzo łanie cięty :)))

to moze drugi film opt1c5 pierwsze 40sek? ja robię takei ćwiczenie ale tylko żeby nauczyć rozpoczynać skręt od pracy kolan. Może to jest śmig? ale nie wyobrażam sobie takiej jazdy na czarnej ścianie...

Ale nie doczytałem się odpowiedzi CZY TO JEST ŚMIG??? ale chyba nie bo to bo nie są skręty w linii spadku stoku... ale są podkrecone.... nie wiem? :huh: za dużo sprzecznych informacji... A wszystkie niby oparte na tym samym źródle...

Jak będziesz jechał blisko linii spadku stoku skrętem ciętym to będziesz cały czas przspieszał, im bliżej linii spadku stoku tym bliżek a=g*sin(a)-T-O (, a przyspieszenie, m twaoja masa, a kąt nachylenia stoku, T tarcie deski o śńiegu, O opory powietrza). W skrócie będziesz baaaaardzo przyspieszał.
Żeby wychamować na krawędzi musisz je podkrecić i to nie do 15-30stopni względem linii spadku stoku tylko raczek 45-60 a na bardzo stromym nawet całkiem w poprzek. Ale to juz chyba nie jest ślizg. No albo wpowadzić deskę w ześlig ale to już wtedy nie jest skręt cięty...

mike, aro: jak skręt może być wykonywany blisko linni spadku stoku i równocześnie podkręcony :huh:? :huh:?? gdzie logika... :huh:??

panowie. Tylko "Śladami instruktora"? nikt nic sam nie powie/wymyśli?

"Co do, czy ten skręt da się wykonać na takich twardzielach o których wspominasz...to nie mam zielonego pojęcia :)" Jeżeli to nie jest hopa, rail, box, pipe i kaczka to da się wykonać na twardzielu, łącznie z ciętymi na switchu (z wykłądką włacznie. ja jeszcze nie umiem ale da się) poza tym wydawało mi się że technika powinna być uniwarsalna a nie tylko na miękką na kaczkę... wtedy ograniczasz się do 1/3 mozliwosci ustawień sprzętu...

Bloodwyn: chętnie bym przyjchał a MPI ale nie mogę bo nie jetem w PZSie i nie mam miękkiej deski a haraczy nie płacę z założenia... to może niech oni przyjadą na normalne MP. Tu na miękkiej można, nie trzeba byc w związku, nie dyskryminują...

I ciągle czekam na jakąś jednolitą definicję śmigu bo może sam go wprowadzę w programie szkolenia jak mi ktoś wytłumaczy/pokaże. Szczgólnie interesuje mnie śmig cięty (Bo wszystko co ślizgowe z założenia uważam za błędne) jak to wyglada na płaskim i stromym np jurgów, harenda, nosal.

pozdr

PS: Bloodwyn. Kenny czyli Kenny on Board? jeśli tak chyba jaja sobie robisz? Nie chcę ich pogrązać więc nie rozpiszę się...

Użytkownik shaman-snowboard edytował ten post 13 April 2012 - 10:12


#38 Misiek Bielsko

Misiek Bielsko

    Zaawansowany snołborder

  • ModTeam
  • 774 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 13 April 2012 - 13:12

Szczgólnie interesuje mnie śmig cięty (Bo wszystko co ślizgowe z założenia uważam za błędne)


No właśnie nie rozumiem tego jedynie słusznego, ortodoksyjnego podejścia - czyli w głębokim puchu też nie można pojeździć, bo to już nie krawędź? A w majowej brei na stoku?Jak dla mnie w desce najfajniejsze względem nart (nie Freeski) jest to, że pozwala na ogromną dowolność wyboru sposobu, w jaki przejedziesz z punktu A do punktu B.
Można lecieć 80kmh ciętym, robić wykładki, ale jak się to już znudzi (np. mnie szybko się nudzi tzw. zwykła jazda po stoku - krzesłem do góry i napinka na dół), to można i na switch, można coś tam pokręcić, czy posmarować, przelecieć hopkę, czy raila w parku, można to wszystko i nie wiem tylko, gdzie jest powiedziane, że wszędzie ma być Bogini Czysta Krawędź?
To że deski twarde bardzo ograniczają swobodę na stoku do jednego rodzaju stylu jazdy nie musi wcale oznaczać, że wszyscy inni też muszą jeździć tak samo.
Również nie upieram się, że szkoła jazdy p. Kunysza jest the best i choćby na filmikach japońskich widać, że jest co najmniej kilka różnych technik pracy ciałem, w wielu wypadkach bardziej skutecznych i widowiskowych. Niemniej jednak Kunysz spróbował zdaje się usystematyzowania technik jazdy na desce miękkiej FS. Czy mu się to udało w 100 procentach - chyba nie do końca (wspomniani wyżej Japończycy, gdzieś na forum jest link, jak znajdę, to wrzucę), ale przynajmniej spróbował, dlatego ta książka jest pewną podstawą w nauce.
A dywagacje, co jest śmigiem, a co nie, to jak ze skrętem kompensacyjnym - podobno ktoś to kiedyś widział :ashamed:
Po co się wdawać w jakieś wojenki nt. teorii? Z boku wygląda to raczej zabawnie, zwłaszcza że ciśnienie skacze Wam nie wiadomo czemu...
@shaman
patrząc na Twój film ze śmigiem widzę tam rzeczywiście kontrrotację, ale uwierz mi, że śmig ślizgowy nw jechany poprawnie "na kaczkę" nie wymaga żadnej kontrotacji. Przynajmniej tak mi się wydaje, kurczę.... Muszę przy najbliższej okazji sobie przypomnieć na jakiejś ściance :rolleyes:
www.maramuresz.com Wyprawy4x4, freeride - Rumunia, Bułgaria, Bałkany

#39 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 13 April 2012 - 14:11

@shaman podkręcanie skrętu - skręt możesz podkręcać w różnym stopniu o różnym promieniu sam napisałeś gdzieś tam wyżej, że potrafisz na wykładce z "20m promienia zrobić 3m"... Spróbuj pośmigać na miękkiej desce...sama różnica promieni skrętów desek twardych a miękkich jest duża, Ty żeby pojechać promieniem 5m na desce twardej musisz praktycznie maksymalnie ją docisnąć w skręcie, ja na miękkiej desce taki promień wykręce bez najmniejszego problemu...
Praktycznie wykonanie śmigu ciętego jest trudne i trzeba dużo ćwiczyć...druga sprawa jeśli za każdym razem będziemy zmieniać typ i rodzaj deski to za każdym razem śmig cięty i promień skrętu będzie wyglądał troszkę inaczej....Możemy dyskutować do bólu co to jest śmig cięty i nic z tego nie wyjdzie....ja już napisałem co miałem...

I faktycznie jeśli będziesz z mieniał szybko dynamicznie i rytmicznie tylko krawędź to prędkość będzie automatycznie wzrastała "fizyka" ale w tym momencie wchodzi śmig cięty, który pozwala ustabilizować tą prędkość, oczywiście czym będzie stromiej tym będzie trudniej go wykonać...to tyle z mojej strony...

pozdro

#40 shaman-snowboard

shaman-snowboard

    Snołborder

  • Team9
  • 221 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 14 April 2012 - 09:23

hej

Można lecieć 80kmh ciętym, robić wykładki, ale jak się to już znudzi (np. mnie szybko się nudzi tzw. zwykła jazda po stoku - krzesłem do góry i napinka na dół), to można i na switch, można coś tam pokręcić, czy posmarować, przelecieć hopkę, czy raila w parku, można to wszystko i nie wiem tylko, gdzie jest powiedziane, że wszędzie ma być Bogini Czysta Krawędź?

Rozmawiamy o śmigu hamujacym...?


Spróbuj pośmigać na miękkiej desce...sama różnica promieni skrętów desek twardych a miękkich jest duża, Ty żeby pojechać promieniem 5m na desce twardej musisz praktycznie maksymalnie ją docisnąć w skręcie, ja na miękkiej desce taki promień wykręce bez najmniejszego problemu...

A Folkl Coal, A SWOARD Dual, A F2 Eliminator, a Crossowe Oxessy, Apexy i SG...? też "miękkie" tyle że dość twarde. Jeśli technika jest tylko dla mięciutkich feestyleówek to co to za technika...?


To że deski twarde bardzo ograniczają swobodę na stoku do jednego rodzaju stylu jazdy nie musi wcale oznaczać, że wszyscy inni też muszą jeździć tak samo.

Tak. teoretycznie ograniczją ale w tym ograniczniu dają kosmiczną kontrolę nad deską, a skoro jeżdżę na twardzielu to nastawiam się na jazdę po przygotowanym stoku na krawędzi. A przecież śmig to nie freestyle, freeride tylko chyba techika uczona w jeździe na stoku (jakkolwiek wygląda i na czymkowiek polega) czyli do wykonania również na desce crossowej i twardzielu (nieważne czy EC, GS czy SL)

Ale kto mówi że się nie da się na twardzielu poza stokiem, na hopie itd...

polecam 5:54, 7:41 :)))

myślę że nie jeden freestyleowiec i freerideowaiec będzie zawstydzony :)) carvingowiec z resztą też.... ten film to wczesne lata 90te... niewiele wiecej od tamtego czasu ludzie wymyślili... :((( freestyle freeride carving...

pozdr