Skocz do zawartości




Zdjęcie
- - - - -

Ustawienie Wiązań Na Desce - Wysuwanie Pedałów Gazu


76 odpowiedzi w tym temacie

#1 mrgn

mrgn

    Pro snołborder

  • Dystrybutor
  • 1253 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 13 November 2013 - 19:18

Zakładam temat, gdyż nikt go wcześniej nie podejmował, a myślę że wart jest uwagi.

Sporo osób popełnia dość poważne błędy przy ustawianiu pedałów gazu.
Pedały gazu, zazwyczaj zaokrąglone narożniki płyty wiązania, są to elementy które aktywnie z nami jeżdżą na stoku. Co to znaczy?
Od początku, po stoku jedzie nasz ślizg, krawędzie z obu stron, ścianka deski sidewall i zagadnienie tematu, czyli często zbytnio wysunięte pedały gazu.
Jeżeli pedał gazu, dojeżdża do krawędzi deski (patrząc od góry) to może się zdarzyć:
- podczas hamowania, nagłe puszczenie krawędzi, przeskoczenie deski
- podczas skrętu na krawędzi, "puszczenie krawędzi" pod koniec skrętu, efekt gleba, powód podbicie deski przez zahaczenie pedałem o twardsze podłoże, im deska głębiej się wgryza w aktualny śnieg, tym większe prawdopodobieństwo,
- brak stabilności przy pokonywaniu stromszych trawersów, pływanie deski
- w ekstremalnych przypadkach, przy kanciastych kształtach na źle ustawionych pedałach gazu czy nawet wiązaniach, szybciej po prostu nie da się jeździć, miałem taki przypadek w zeszłym roku, kolega narzekał na brak umiejętności i strach, po zmianie ustawienia pedałów gazu (schowaliśmy je całkowicie) koleś odżył.

Jeśli tylko but dobrze układa się w wiązaniu na schowanych pedałach gazu, ja to zostawiam. Im więcej miejsca między wiązaniem a krawędzią deski, tym lepsza jazda i zadowolenie ze sprzętu. Poza tym, skrajna część przedniego pedału gazu, to jest punkt na który mają działać największe siły, którą mamy pod śródstopiem a nie pod palcami. Tak więc but powinien wystawać poza pedał gazu, mniej więcej na długość naszych palców u stóp.
Producenci wiązań, desek, oczywiście ten temat doskonale znają. Stąd szersze deski, gładkie powierzchnie na wiązaniach, zaokrąglone kształty no i przede wszystkim fakt, że w nowszych modelach wiązań te pedały są już bardzo płaskie, nie są podwinięte tak mocno jak to było kiedyś.

Temat z myślą o majsterkujących przed sezonem ;) Zerknijcie sobie jak to u Was wygląda.
  • Ines lubi to

#2 praxx

praxx

    loża szyderców #1

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2745 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 13 November 2013 - 21:45

już parę sezonów temu, jeszcze chyba na żółtych stronach, pilnie prześledziłem twoje uwagi i wskazówki w tej materii i tego się trzymam... nie ukrywam, że poszerzyłem dzięki temu swoje horyzonty i parę osób od tego czasu też obsłużyłem... ale temat faktycznie istotny i często umniejszany... :ok:
skręcamy w stronę białorusi... :ban: nie karmię trolla...

#3 mike

mike

    Pro snołborder

  • ModTeam
  • 2144 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 14 November 2013 - 07:42

zgadzam się... ja swojego czasu również pochowałem pedały gazu we wszystkich wiązaniach i było zdecydowanie na plus... zawsze grunt to dobre zrozumienie tematu :ok:
no board no fun!

#4 sedzia

sedzia

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 227 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 14 November 2013 - 20:37

Ciekawy temat, tak się teraz zastanawiam nad tym pedałem gazu i w sumie nie wiem czy dobrze to wszystko ustawiłem.
Czy schować pedał gazu i przesunąć wiązania na krążkach do tyłu?
https://picasaweb.go...JeT_PSHwpa0_AE#
Weryfikacja na pewno będzie jak dorwę śnieg :yahoo:

#5 mrgn

mrgn

    Pro snołborder

  • Dystrybutor
  • 1253 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 14 November 2013 - 23:17

Schowaj sobie tylne pedały do zera, nie przesuwaj nic na talerzykach.
Przód nie jest źle, w tych wiązaniach przedni pedał jest pod mocnym kątem.

#6 Długi

Długi

    Nowy na forum

  • Snołborderzy
  • Pip
  • 38 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:wiem co to jest wn i kompensacyjny

Napisano 14 November 2013 - 23:49

A jezeli Maćku osoba posiada nr stopy 46-47?? sytuacja z wiązaniem flux ds30 na wide pathronie.. czy również schować pedały?? mam podobnie jak kolega co zamieszczal zdjecie tylko przedni styka na rowno z krawedzia.. nastawiam sie do jazdy FS

#7 mrgn

mrgn

    Pro snołborder

  • Dystrybutor
  • 1253 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 15 November 2013 - 14:10

Jeśli tylko to jest możliwe, to tak, schowaj pedały gazu.
Tyle że trzeba brać pod uwagę że w "jakimś" celu te pedały wysuwane są robione. Przy większych butach, mniejszych wiązaniach etc. czasami konieczne jest wysunięcie przedniego pedału gazu. Tylny pedał gazu można zazwyczaj całkowicie schować. Jeśli but ma normalną konstrukcję podeszwy, tył jest podwinięty, to cała podwinięta część powinna być poza pedałem gazu. But w tym miejscu nawet gdy wysuniesz pedał na maxa nie będzie się z nim stykał, no więc lepiej go schować by nie przeszkadzał.
Wrzuć jakieś zdjęcia, to zobaczymy jak to wygląda.

#8 Długi

Długi

    Nowy na forum

  • Snołborderzy
  • Pip
  • 38 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:wiem co to jest wn i kompensacyjny

Napisano 15 November 2013 - 22:43

Wrzuce jutro :)

#9 Długi

Długi

    Nowy na forum

  • Snołborderzy
  • Pip
  • 38 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:wiem co to jest wn i kompensacyjny

Napisano 16 November 2013 - 07:52

Oto zdjęcia pierwsza kwestia to wiązania byly przykrecane na szybko i wydaje mi sie ze powinienem cofnac o jeden insert do tylu ale co z tymi pedalami to szczerze nie mam pojecia deseczka bedzie bardziej uzywana do jazdy fs https://plus.google....744852329704465

#10 praxx

praxx

    loża szyderców #1

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2745 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 16 November 2013 - 08:17

na tych zdjęciach niewiele widać... zrób zdjęcia od strony topsheet'u tak żeby było widać całe wiązanie względem deski... z wpiętym butem (tak żeby było widać jak stoi na płycie wiązania) i bez... poszukaj na forum jest sporo podobnych tematów i dużo zdjęć poglądowych...
skręcamy w stronę białorusi... :ban: nie karmię trolla...

#11 mrgn

mrgn

    Pro snołborder

  • Dystrybutor
  • 1253 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 16 November 2013 - 16:49

Zrób zdjęcia od góry tak by było widać odległość pedałów gazu od brzegu deski. Następnie schowaj pedał gazu i zrób takie same ponownie, oba zdjęcia z butem w wiązaniu.
Od razu możesz schować co najmniej o dwa ząbki tylne pedały gazu. Przód nie wiem, nie wystaje tego buta dużo, więc spokojnie możesz je schować trochę.

#12 Długi

Długi

    Nowy na forum

  • Snołborderzy
  • Pip
  • 38 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:wiem co to jest wn i kompensacyjny

Napisano 16 November 2013 - 16:53

https://plus.google....29704465?sort=1 zamiescilem 3 kolejne ...cos takiego?? buty beda inne bo będą haile majace mniejsza skorupe ale jeszcze nie przypłynęły

#13 mrgn

mrgn

    Pro snołborder

  • Dystrybutor
  • 1253 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 16 November 2013 - 17:22

Wyskakuje jakiś błąd. Ostrożnie z Burtonami z nowej kolekcji, oprócz tego że są jeszcze mniejsze na zewnątrz, to wewnątrz też się zmniejszyły, jak od 10 lat na mnie idealne były US10 tak w tej chwili wybieram między US10,5 a US11.

#14 Długi

Długi

    Nowy na forum

  • Snołborderzy
  • Pip
  • 38 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:wiem co to jest wn i kompensacyjny

Napisano 16 November 2013 - 17:33

To sa Burton Hail red z 2012 roku a dlatego sciagam od stancow bo mojego numeru w Polsce nie uswiadczysz

#15 praxx

praxx

    loża szyderców #1

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2745 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 16 November 2013 - 17:56

Wyskakuje jakiś błąd. Ostrożnie z Burtonami z nowej kolekcji, oprócz tego że są jeszcze mniejsze na zewnątrz, to wewnątrz też się zmniejszyły, jak od 10 lat na mnie idealne były US10 tak w tej chwili wybieram między US10,5 a US11.

morgan, a te nowe buty to masz z tradycyjną wkładką, czy z tą nową?
skręcamy w stronę białorusi... :ban: nie karmię trolla...

#16 mrgn

mrgn

    Pro snołborder

  • Dystrybutor
  • 1253 postów
  • Poziom zaawansowania:Międzynarodowy instruktor SITS - IVSI

Napisano 16 November 2013 - 21:21

Trzeba je mierzyć, nie można się opierać na starszych modelach. Ale nie jest to problem, bo wg. mnie to jest najlepsza kolekcja butów Burtona jaką kiedykolwiek zrobili. Popracowali nie tylko zewnętrznie, jest sporo nowych materiałów, wreszcie buty zyskały na sztywności, te które miały zyskać oczywiście.
Buty dla początkujących są wreszcie twardsze niż miększe. To jest zauważalne w wielu firmach, jak najbardziej wskazane w pierwszych postępach (kontrola deski, wybaczanie błędów jest teraz zupełnie gdzie indziej). Waga butów spadła naprawdę mocno, taki Mint rozwala damski umysł ;) Polecam wziąć go do ręki. Waga prawie szpilkowa. Fajne jest to że przynajmniej na oko, przez odchudzenie absolutnie nie widać pogorszenia materiałowego, co można było widzieć w innych firmach. Mam nadzieję że to się będzie trzymało nadal na tym samym poziomie, a wygląda to lepiej, gdyż mamy niską wagę, wyższą sztywność (lepsze materiały, technologia - czyli know how - umiejętność zastępowania np. sztywnej z natury ale ciężkiej skóry nazwijmy to, nowoczesnymi lekkimi syntetykami). Jak dla mnie Burton idzie z butami w genialnym kierunku, chcą by buty były lżejsze ale jednocześnie mniejsze i trzymające sztywność. Czyli jakość w górę, jakby buty w których będziesz jeździć dłużej. Ale trzeba je mierzyć.

#17 ProDish

ProDish

    Pro snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2647 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 17 November 2013 - 15:37

Wyskakuje jakiś błąd. Ostrożnie z Burtonami z nowej kolekcji, oprócz tego że są jeszcze mniejsze na zewnątrz, to wewnątrz też się zmniejszyły, jak od 10 lat na mnie idealne były US10 tak w tej chwili wybieram między US10,5 a US11.

ja mam odwrotnie.

2 pary IONów zajechałem mając rozmiar 43 (US10). Teraz musiałem wziąć 42,5 (US9,5)
wszystko przez tą technologię Total Comfort

morgan, a te nowe buty to masz z tradycyjną wkładką, czy z tą nową?


jakaś nowa wkładka czy but wewnętrzny ?
"Jeżeli problem ma jakieś rozwiązanie, to nie ma się o co martwić, jeżeli rozwiązania nie ma, to martwić się nie ma sensu" - Dalajlama

#18 praxx

praxx

    loża szyderców #1

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2745 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 17 November 2013 - 18:32

jakaś nowa wkładka czy but wewnętrzny ?

nie no... but oczywiście... taki skrócik myślowy... :ashamed:
skręcamy w stronę białorusi... :ban: nie karmię trolla...

#19 EriksonE

EriksonE

    Zaawansowany snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPip
  • 728 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 19 November 2013 - 14:01

Panowie offtop :)

wracając do tematu, ogólnie mam rozmiar buta niby będący na granicy większości rozmiarówek wiązań 43/44, ale pasowały jak na razie zawsze do rozmiarów M czyli 43 max. Przez to logiczne wydawałoby się iż wiązanie będzie wykorzystywane w maksymalny sposób (nie koniecznie optymalny) na swojej długości. Dlatego też lekko wysuwam we wszystkich wiązaniach przedni pedał gazu, aby but był lepiej podtrzymywany przez wiązanie ( dzięki mgrn za rade dotyczącą faktu iż wspieranie podeszwy powyżej linii początku palców jest bezsensowne - muszę to sprawdzić u siebie ). Z wysuwaniem piętki nigdy nie kombinuję bo wydaje mi się to bezsensowne, tak na czuja stwierdzam :)
Moje docelowe pytanie zaczyna się właściwie dopiero teraz. Skoro zgadzamy się z tym iż lepiej jest regulować dł. dolnej powierzchni wiązania poprzez wydłużanie pedału gazu pod palcami to czy nie zmieniamy w taki sposób środka ciężkości ciała względem płyt montażowych wiązania. Co za tym idzie czy snowboardzista nie "przekazuje" sił na deskę w lekko innym punkcie niż ten zamierzony przez producenta (przy zerowych modyfikacjach pedałów)? Ustawiając deskę staram się lekko korygować tą sprawę poprzez przesunięcie wiązań na krążkach lekko w stroną heel'a. Jest ktoś w stanie racjonalnie wytłumaczyć czy mam racje czy moje przypuszczenia są bezpodstawne.
Pozdrawiam

#20 Marek S.

Marek S.

    Pro snołborder

  • Dystrybutor
  • 1542 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 19 November 2013 - 14:11

Według mnie jeśli musisz wysunąć pedał do przodu to rzeczywiście najlepiej jest wiązanie na dyskach przesunąć do tyłu, by środek ciężkości był w środku. To są jednak bardzo osobiste preferencje i każdy ma swoją wizję. Ale ogólnie ja bym tak robił, gdybym musiał.



Dodaj odpowiedź