Skocz do zawartości




Zdjęcie
- - - - -

Parę Pytań "Technicznych"


67 odpowiedzi w tym temacie

#21 snowboarder

snowboarder

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 28 February 2010 - 23:38

Zdaje się, że najaktualniejsze jest to: www.elementsos.com/files/technika_jazdy_pzs_%202006-2007.pdf
Mogłoby być tylko trochę więcej teorii a nie wszystko tylko ogólnie. Ktoś kto jest samoukiem (jak widać po moich postach) nawet jak jeździ dość dobrze to nie za bardzo zna sie na teorii. Ja niby jeżdżę (tak mi się wydaje :)) i NW i WN, natomiast wiedzy teoretycznej nie mam żadnej. Próbuje się kłócić z instruktorami próbując brać pewne rzeczy na logikę i potwierdzając to "niezbyt wiarygodnymi" źródłami. A prawdopodobnie to moja wiedza teoretyczna jest słaba a nie instruktorów po kursach czy innych wykładowców. I chyba macie rację, że samouk sam się nie nauczy. Nawet jeśli jeździ bardzo dobrze, to nie będzie znał teorii, która może wyeliminować ewentualne błędy. W planach na przyszły rok miałem zamiar się zapisać na jakieś kursy 2 czy 3 stopnia sprawności. I się będę bał zapisać, bo może ja wcale tak dobrze nie jeżdżę jak mi się wydaje. Szybko i na krawędzi wcale nie musi oznaczać, że dobrze technicznie. nawet po 7 latach jazdy.

#22 siwex

siwex

    Zaawansowany snołborder

  • Dystrybutor
  • 921 postów
  • Poziom zaawansowania:Instruktor SITS PZS

Napisano 01 March 2010 - 14:02

Zdaje się, że najaktualniejsze jest to: www.elementsos.com/files/technika_jazdy_pzs_%202006-2007.pdf
Mogłoby być tylko trochę więcej teorii a nie wszystko tylko ogólnie. Ktoś kto jest samoukiem (jak widać po moich postach) nawet jak jeździ dość dobrze to nie za bardzo zna sie na teorii. Ja niby jeżdżę (tak mi się wydaje :huh:) i NW i WN, natomiast wiedzy teoretycznej nie mam żadnej. Próbuje się kłócić z instruktorami próbując brać pewne rzeczy na logikę i potwierdzając to "niezbyt wiarygodnymi" źródłami. A prawdopodobnie to moja wiedza teoretyczna jest słaba a nie instruktorów po kursach czy innych wykładowców. I chyba macie rację, że samouk sam się nie nauczy. Nawet jeśli jeździ bardzo dobrze, to nie będzie znał teorii, która może wyeliminować ewentualne błędy. W planach na przyszły rok miałem zamiar się zapisać na jakieś kursy 2 czy 3 stopnia sprawności. I się będę bał zapisać, bo może ja wcale tak dobrze nie jeżdżę jak mi się wydaje. Szybko i na krawędzi wcale nie musi oznaczać, że dobrze technicznie. nawet po 7 latach jazdy.


nie masz sie co bac,malo kto na kursie na 2 jezdzi idealnie,praktycznie nie ma nikogo,po to sa kursy aby wyeliminowac zle nawyki,a 2klasa trudna nie jest,takze jak jestes ojezdzony to nie bedziesz mial problemow...
www.snow4life.pl
www.sklep.snow4life.pl
www.signalsnowboards.com
www.wainmanhawaii.com
skype:snow4life.pl

#23 Pedro_SIGNX

Pedro_SIGNX

    Nowy na forum

  • Dystrybutor
  • 40 postów
  • Poziom zaawansowania:Instruktor Wykładowca SITS PZS

Napisano 01 March 2010 - 22:41

WItam !

Przepraszam ze nie odpisuje na wszystko i nie przecztalem wszystkich postów, w których pewnie jest wiele odpowiedzi.
Nigdy nie było ślizgowego WN a wynika to glównie z tego, ze odciązenie WN trwa tak krótko, ze nie ma tu zastosowania i raczej czuje sie jego skutek w postaci nastepujacego po odciązeniu -> dociązenia !

snowboarder ! skręt slizgowy NW naprawde bardzo sie przydaje; bardzo czesto go stosuje na stromych stokach, czy chociazby w pewnej modyfikacji podczas jazdy w puchu ! No bo przeciez nie jezdzimy w puchu na krawedzi ! nie wiem dlaczego on cię spowalnia ?? może źle go wykonujesz ?? przeciez można go wykonac płynnie i jechac ze stałą predkoscią !
jest bardziej zawanasowany np. niz slizgowy, z prostej przyczyny - łączymy 2 mechanizmy: wyjście w góre ze zmianą obciązenia krawędzi a wiec jest trudniejszy koordynacyjnie !

co do ksiazki pana Sołdana - to ... ksiazki nalezy czytac i nie przyjmowac wszystkiego co jest w nich napisane ! duzo tam rzeczy, które sa tłumaczeniami - niestety bardzo nieudolnymi ! niestety wiele tam bzdur i szkoda mi czasu na ich cytowanie !

pozdrawiam
P Kunysz
  • snowboarder, Bishop i brokuł lubią to

#24 snowboarder

snowboarder

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 02 March 2010 - 00:02

Wielki dzięki za odpowiedź. Jakbym jeszcze mógł się dowiedzieć kto to jest Maciej Sołdan - jest to chociaż jakiś instruktor czy zwykły amator ?? Bo jakoś nikt go nie zna.

#25 snowboarder

snowboarder

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 03 March 2010 - 21:07

To jeszcze parę pytań.
1. Kiedyś w metodyce skrętu ślizgowego było przenoszenie ciężaru na przednią nogę na początku skrętu. W książce Pana Kunysza pisało tak tylko przy ślizgowym rotacyjnym i ślizgowym, natomiast przy ślizgowym NW już nie. Czyli przy ślizgowym NW tego się nie stosowało nawet wtedy ?
2. Co by dało przenoszenie ciężaru na przód na początku skrętu w skrętach ciętych, ciętych NW i WN ? Mogłoby jakoś pomóc na stromych stokach ?
3. Czy jadąc na dużych prędkościach dało by się skręcać ślizgowym (zwykłym lub NW) oraz na małych ciętym (zwykłym lub NW lub WN) ?? Bo jakoś opisane sytuacje w tym punkcie nie chciały mi zbytnio wychodzić podczas dzisiejszej zabawy z kombinowaniem ze skrętami. Zabawa na Kiczerze w Wiśle.

Takie czysto teoretyczne pytania.

#26 siwex

siwex

    Zaawansowany snołborder

  • Dystrybutor
  • 921 postów
  • Poziom zaawansowania:Instruktor SITS PZS

Napisano 03 March 2010 - 21:39

To jeszcze parę pytań.
1. Kiedyś w metodyce skrętu ślizgowego było przenoszenie ciężaru na przednią nogę na początku skrętu. W książce Pana Kunysza pisało tak tylko przy ślizgowym rotacyjnym i ślizgowym, natomiast przy ślizgowym NW już nie. Czyli przy ślizgowym NW tego się nie stosowało nawet wtedy ?
2. Co by dało przenoszenie ciężaru na przód na początku skrętu w skrętach ciętych, ciętych NW i WN ? Mogłoby jakoś pomóc na stromych stokach ?
3. Czy jadąc na dużych prędkościach dało by się skręcać ślizgowym (zwykłym lub NW) oraz na małych ciętym (zwykłym lub NW lub WN) ?? Bo jakoś opisane sytuacje w tym punkcie nie chciały mi zbytnio wychodzić podczas dzisiejszej zabawy z kombinowaniem ze skrętami. Zabawa na Kiczerze w Wiśle.

Takie czysto teoretyczne pytania.


1.przenoszenie ciezaru ciala na przednia noge stosowane bylo tylko przy pierwszych skretach,owe przeniesienie ciezaru na przednia noge powodowalo obrocenie nose'a w kierunku linii spadku stoku co jest najtrudniejszym elementem dla osob poczatkujacych.w miare jak sie osoja z ta ewolucja ciezar ciala zostaje na dwoch nogach.
przy slizgowym nw nie ma sensu stosowania przenoszenia ciezaru ciala na przednia noge bo,dociązenie i odciazenie deski uzyskujemy poprzez prace dwoch nog jednoczenie.
2.spowodowalo by to najprawdopodobniej uzlizg krawedzi w danym skrecie,poniewaz nie moglbys dobrze dociazyc tylen nogi.jedyny wyjatek ze delikatnie mozna przenies ciezar ciala na przednia noge jest śmig,zarówno ciety śmig jak i śmig.
3.na duzych predkosciach znacznie lepszym rozwiazaniem jest skret ciety w obojetnie jakim wydaniu,skret slizgowy przy wiekszyhc predkosciach jest po protsu niepewny,latwo jest zlapac krawedz i zaliczyc gruba glebe.
www.snow4life.pl
www.sklep.snow4life.pl
www.signalsnowboards.com
www.wainmanhawaii.com
skype:snow4life.pl

#27 snowboarder

snowboarder

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 03 March 2010 - 22:42

A jest to wogóle możliwe czy nie ? Czy np ktoś już bardzo wymiatający zrobiłby ślizgowy na dużej prędkości i cięty na małej ? Próbowałem jechać ślizgiem na bardzo dużej prędkości i automatycznie mi wychodził cięty (może z przyzwyczajenia). Próbowałem jechać ciętym na bardzo małej prędkości i wychodziła gleba. Lubię czasami pokombinować tak dla zabawy.

#28 _Mokry_

_Mokry_

    Nowy na forum

  • Snołborderzy
  • Pip
  • 17 postów

Napisano 04 March 2010 - 10:04

Snowborder/ widzę, że lubisz szukać różnych udziwnień...
ślizgowy na dużej prędkości da się zrobić. jedziesz na krechę, rozpędzasz się a potem stawiasz deske w ześlizgu raz na fs raz na bs. Nie ma taki coś zupełnie sensu, bo w momencie ześlizgu na dużej prędkości jesteś bardzo niestabilny i jak nie masz mocno ugiętych kolan to prawdopodobnie zaliczysz glebę.
Cięty na małej prędkosci też jest ciężki do wykonania, ponieważ impulsem do wykonanie skrętu jest wychylenie ciała. A żeby utrzymać się w pozycji wychylonej musi dzialać odpowieodnio duża siła odśrodkowa, a do tego jest potrzebna większa prędkość.

#29 siwex

siwex

    Zaawansowany snołborder

  • Dystrybutor
  • 921 postów
  • Poziom zaawansowania:Instruktor SITS PZS

Napisano 05 March 2010 - 11:50

Snowborder/ widzę, że lubisz szukać różnych udziwnień...
ślizgowy na dużej prędkości da się zrobić. jedziesz na krechę, rozpędzasz się a potem stawiasz deske w ześlizgu raz na fs raz na bs. Nie ma taki coś zupełnie sensu, bo w momencie ześlizgu na dużej prędkości jesteś bardzo niestabilny i jak nie masz mocno ugiętych kolan to prawdopodobnie zaliczysz glebę.
Cięty na małej prędkosci też jest ciężki do wykonania, ponieważ impulsem do wykonanie skrętu jest wychylenie ciała. A żeby utrzymać się w pozycji wychylonej musi dzialać odpowieodnio duża siła odśrodkowa, a do tego jest potrzebna większa prędkość.


ciety na malej predkosci nie stanowi wielkiego problemu jak sie ma objezdzona deche
www.snow4life.pl
www.sklep.snow4life.pl
www.signalsnowboards.com
www.wainmanhawaii.com
skype:snow4life.pl

#30 _Mokry_

_Mokry_

    Nowy na forum

  • Snołborderzy
  • Pip
  • 17 postów

Napisano 05 March 2010 - 14:02

zgadza się ,ale jest to bardziej sztuka dla sztuki niż przyjemnośći z jazdy i zależy jeszcze co rozumiemy przez "małą predkość".

Załączone pliki



#31 snowboarder

snowboarder

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 06 March 2010 - 00:58

Czasem jeśli dorzucisz wyjście z taila to i zwykły cięty można podciągnąć pod przyspieszający, ale zakładając że nie kombinujemy to powyższa klasyfikacja powinna wystarczyć.


Pozwole sobie wrócić jeszcze do ciętego i smigów. Mi się jednak dalej wydaje, że jadąc zwykłymi ciętymi deska minimalnie przyspiesza nawet bez wyjścia z taila czyli ciężar rozłożony pół na pół. I widać to również w śmigu ciętym. Decha powinna zwiększać prędkość. Więc nie jestem pewien czy zaliczyć te skręty do neutralnych. w śmigach Pan Kunysz wyraźnie to podkreślił:)
"Optymalną prędkością wykonania - należy bardzo dokładnie określić sobie odpowiednią prędkość i rytm wykonywania śmigu w zależności od nachylenia stoku, biorąc pod uwagę to, iż jazda śmigiem ślizgowym będzie powodowała chwilowe wytracanie prędkości a jazda śmigiem ciętym, chwilowe przyśpieszenia w skrętach." - Snowboard technika jazdy sezon 2005-2006 Redakcja: Ewa Wyszkowska, Piotr Kunysz. Najaktualniejsza obecnie dostępna pozycja z techniką jazdy.

#32 Shrek

Shrek

    "Pro" snołborder

  • Administratorzy
  • 1638 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 06 March 2010 - 11:28

Pozwole sobie wrócić jeszcze do ciętego i smigów. Mi się jednak dalej wydaje, że jadąc zwykłymi ciętymi deska minimalnie przyspiesza nawet bez wyjścia z taila czyli ciężar rozłożony pół na pół. I widać to również w śmigu ciętym. Decha powinna zwiększać prędkość. Więc nie jestem pewien czy zaliczyć te skręty do neutralnych. w śmigach Pan Kunysz wyraźnie to podkreślił:)
"Optymalną prędkością wykonania - należy bardzo dokładnie określić sobie odpowiednią prędkość i rytm wykonywania śmigu w zależności od nachylenia stoku, biorąc pod uwagę to, iż jazda śmigiem ślizgowym będzie powodowała chwilowe wytracanie prędkości a jazda śmigiem ciętym, chwilowe przyśpieszenia w skrętach." - Snowboard technika jazdy sezon 2005-2006 Redakcja: Ewa Wyszkowska, Piotr Kunysz. Najaktualniejsza obecnie dostępna pozycja z techniką jazdy.


Dzizas k**wa ja pier**le =D

- W zwyklym cietym w skrecie wytracasz predkosc, co nadrabiasz w momencie fazy pomiedzy skretami.
- Jak w ostatniej fazie dociazysz taila w zwyklym cietym to docisniesz krawedz bardziej i w sumie moze i wydac sie szybciej ale defakto lepiej poprostu trzyma krawedz na wyjsciu z cietego co bywa fajne :) )
- Smig ciety jest bardzo specyficzną wersja cietego gdyz jest pozbawiony "spowalniajacych" faz( fazy sterowania ) skretu. Poprawnie wykonany daje za***iste przyspieszenie.
- Jazda śmigiem slizgowym ( potocznie zwanym hamującym ) jest do tego aby kontrolowac predkosc. Bardzo czesto smig hamujacy przeplatany jest z cietym bo inaczej sie nie da a przynajmniej ja nie mam tyle odwagi ;P
- Co do chwilowego przyspieszenia w skretach smigiem cietym, to jesli dobierzesz odpowiednio neutralny promien skretu i dobrze połączysz to z rytmem to w kazdym skrecei minimalnie przyspieszasz co sie sumuje a predkosc rosnie.
- WN jest o tyle specyficzny ze powoduje w stosunku do zwyklego cietego przyspieszenie w skreci i na jego wyjsciu ( moze minimalnie ) dzieki temu nei jest spowalniajacy tj. zwykly ciety.
- było aktyalniejsze z techniką jazdy ale znikło z tego co pamietam :)

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team Dołączona grafika

 

Czytając moje posty bierzcie pod uwagę że wypowiadam się jako osoba mająca swoje zdanie a nie tylko jako administrator...


#33 siwex

siwex

    Zaawansowany snołborder

  • Dystrybutor
  • 921 postów
  • Poziom zaawansowania:Instruktor SITS PZS

Napisano 06 March 2010 - 11:45

szczerze powiedziawszy w prawidłowo wykonanym śmigu ciętym,ustalamy sobie na początku prędkość jaką chcemy się poruszać,jeżeli osiągniemy zadowalającą nas szybkość jedziemy cały czas z tą samą prędkością.nie powinno być tak że ze skrętu w skręt jedziemy coraz szybciej,bo wtedy już nie skręcamy a poruszamy się "wężojdą wielką":):))
www.snow4life.pl
www.sklep.snow4life.pl
www.signalsnowboards.com
www.wainmanhawaii.com
skype:snow4life.pl

#34 Shrek

Shrek

    "Pro" snołborder

  • Administratorzy
  • 1638 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 06 March 2010 - 12:40

szczerze powiedziawszy w prawidłowo wykonanym śmigu ciętym,ustalamy sobie na początku prędkość jaką chcemy się poruszać,jeżeli osiągniemy zadowalającą nas szybkość jedziemy cały czas z tą samą prędkością.nie powinno być tak że ze skrętu w skręt jedziemy coraz szybciej,bo wtedy już nie skręcamy a poruszamy się "wężojdą wielką":)http://adechade.com/...tyle_emoticons/default/cry.gif)


nie no wiadomo ze limit przyspieszania w smigu istnieje :) pozatym przy wiekszej predkosci zeby utrzymac tempo trzeba sie troche napocic zeby sie nie pobugic jak deska sama zaczyna zmieniac krawedzie.

ja nie umiem u3mac stałej predkosci w smigu :) chyba ze na niebieskiej trasie :) mam nadzieje siwy mnie nauczy :)

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team Dołączona grafika

 

Czytając moje posty bierzcie pod uwagę że wypowiadam się jako osoba mająca swoje zdanie a nie tylko jako administrator...


#35 snowboarder

snowboarder

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 06 March 2010 - 22:33

Raczej to jest tak:
1. Skręt ślizgowy - deska najbardziej przyhamowuje (wytraca prędkość, bośnieg zbiera się pod ślizgiem)
2. Skręt ślizgowy NW - deska również przyhamowuje ale trochę mniej niż w zwykłym ślizgowym
3. Skręt cięty - deska jedzie ze stała prędkością
4. Skręt cięty NW (lekko przyspieszający) - deska lekko przyśpiesza
5. Skręt cięty WN (przyśpieszający) - deska bardziej przyśpiesza niz w NW
6. Skręt kompensacyjny - deska jeszcze bardziej przyśpiesza niż w WN

Oprócz tego:
śmig ślizgowy - deska wytraca prędkość
śmig cięty - deska zwiększa nieco prędkość
Skonsultowane z instruktorem ;D

Dzizas k**wa ja pier**le =D

- W zwyklym cietym w skrecie wytracasz predkosc, co nadrabiasz w momencie fazy pomiedzy skretami.
- Jak w ostatniej fazie dociazysz taila w zwyklym cietym to docisniesz krawedz bardziej i w sumie moze i wydac sie szybciej ale defakto lepiej poprostu trzyma krawedz na wyjsciu z cietego co bywa fajne ;D )
- Smig ciety jest bardzo specyficzną wersja cietego gdyz jest pozbawiony "spowalniajacych" faz( fazy sterowania ) skretu. Poprawnie wykonany daje za***iste przyspieszenie.
- Jazda śmigiem slizgowym ( potocznie zwanym hamującym ) jest do tego aby kontrolowac predkosc. Bardzo czesto smig hamujacy przeplatany jest z cietym bo inaczej sie nie da a przynajmniej ja nie mam tyle odwagi ;P
- Co do chwilowego przyspieszenia w skretach smigiem cietym, to jesli dobierzesz odpowiednio neutralny promien skretu i dobrze połączysz to z rytmem to w kazdym skrecei minimalnie przyspieszasz co sie sumuje a predkosc rosnie.
- WN jest o tyle specyficzny ze powoduje w stosunku do zwyklego cietego przyspieszenie w skreci i na jego wyjsciu ( moze minimalnie ) dzieki temu nei jest spowalniajacy tj. zwykly ciety.
- było aktyalniejsze z techniką jazdy ale znikło z tego co pamietam ;D


Naprawdę nie wiem gdzie wytracasz prędkość w ciętym, bo jest ona raczej cały czas stała (i w fazie przekraczania linii spadku stoku i w jeździe w skos) i nie widzę tu żadnych spowalniających faz. Przynajmniej ja ich nie zauważyłem. Są one ale w ślizgowych. Więc chyba Ci się pomajgało ze ślizgowymi. Skrętu ciętego nie nazwę już przyspieszającym, ale skrętem neutralnym. natomiast co do skrętu ciętego NW to nie zgodzę się z Motylem, że go dał jako neutralny (mimo że powiedział że lekko przyśpiesza), bo jest on przyśpieszający. Przynajmniej u mnie cięty nie zwalnia po przekroczeniu linii spadku stoku i cięty NW nie jedzie ze stałą prędkością. A ciężar mam pół na pół. Tak więc kto ma rację niech zdecyduje Pedro (bo pana Marciniaka chyba nie ma na forum).

#36 Shrek

Shrek

    "Pro" snołborder

  • Administratorzy
  • 1638 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 06 March 2010 - 23:32

Tak więc kto ma rację niech zdecyduje Pedro (bo pana Marciniaka chyba nie ma na forum).



Stary, jak Pedro ma decydować skoro negujesz jego opinie, nie zgadzasz sie z instruktorami na forum ?

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team Dołączona grafika

 

Czytając moje posty bierzcie pod uwagę że wypowiadam się jako osoba mająca swoje zdanie a nie tylko jako administrator...


#37 snowboarder

snowboarder

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 07 March 2010 - 12:15

Stary, jak Pedro ma decydować skoro negujesz jego opinie, nie zgadzasz sie z instruktorami na forum ?


Może trochę inaczej. Nie zgadzam się z Twoimi.

#38 Shrek

Shrek

    "Pro" snołborder

  • Administratorzy
  • 1638 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 07 March 2010 - 13:57

Może trochę inaczej. Nie zgadzam się z Twoimi.


i h*j ;p

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team Dołączona grafika

 

Czytając moje posty bierzcie pod uwagę że wypowiadam się jako osoba mająca swoje zdanie a nie tylko jako administrator...


#39 opt1c5

opt1c5

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 413 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 07 March 2010 - 17:05

Ja tu czegoś nie rozumiem. Przecież skręt cięty może być zarówno hamujący jak i przyspieszający. Wszystko zależy od stoku, warunków i ridera.

Ja mogę zatrzymać się jadąc ciętym i mogę się rozpędzić. Zależy to od tego jak będę podkręcać skręt.

Zresztą to czy przyspieszamy czy hamujemy wynika z praw fizyki. Do szkoły każdy coś tam chodził więc raczej powinien rozumieć kiedy będzie przyspieszać. Tyle w temacie. Dziękuję.

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team :)


#40 snowboarder

snowboarder

    Snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 08 March 2010 - 00:13

Ja tu czegoś nie rozumiem. Przecież skręt cięty może być zarówno hamujący jak i przyspieszający. Wszystko zależy od stoku, warunków i ridera.

Ja mogę zatrzymać się jadąc ciętym i mogę się rozpędzić. Zależy to od tego jak będę podkręcać skręt.

Zresztą to czy przyspieszamy czy hamujemy wynika z praw fizyki. Do szkoły każdy coś tam chodził więc raczej powinien rozumieć kiedy będzie przyspieszać. Tyle w temacie. Dziękuję.


1. Skręt ślizgowy - deska najbardziej przyhamowuje (wytraca prędkość, bośnieg zbiera się pod ślizgiem)
2. Skręt ślizgowy NW - deska również przyhamowuje ale trochę mniej niż w zwykłym ślizgowym
3. Skręt cięty - deska jedzie ze stała prędkością
4. Skręt cięty NW (lekko przyspieszający) - deska lekko przyśpiesza
5. Skręt cięty WN (przyśpieszający) - deska bardziej przyśpiesza niz w NW
6. Skręt kompensacyjny - deska jeszcze bardziej przyśpiesza niż w WN

Oprócz tego:
śmig ślizgowy - deska wytraca prędkość
śmig cięty - deska zwiększa nieco prędkość

To jest chyba dobrze napisane ?


Shrek może i jest w ciętym jakieś spowolnienie (w jeździe w skos stoku), ale w takim razie jest ono również w ciętym NW i WN oraz kompensacyjnym a w ślizgowych dodatkowo hamujące zbieranie się śniegu pod deską.