Mogłoby być tylko trochę więcej teorii a nie wszystko tylko ogólnie. Ktoś kto jest samoukiem (jak widać po moich postach) nawet jak jeździ dość dobrze to nie za bardzo zna sie na teorii. Ja niby jeżdżę (tak mi się wydaje

Napisano 28 February 2010 - 23:38
Napisano 01 March 2010 - 14:02
Zdaje się, że najaktualniejsze jest to: www.elementsos.com/files/technika_jazdy_pzs_%202006-2007.pdf
Mogłoby być tylko trochę więcej teorii a nie wszystko tylko ogólnie. Ktoś kto jest samoukiem (jak widać po moich postach) nawet jak jeździ dość dobrze to nie za bardzo zna sie na teorii. Ja niby jeżdżę (tak mi się wydaje) i NW i WN, natomiast wiedzy teoretycznej nie mam żadnej. Próbuje się kłócić z instruktorami próbując brać pewne rzeczy na logikę i potwierdzając to "niezbyt wiarygodnymi" źródłami. A prawdopodobnie to moja wiedza teoretyczna jest słaba a nie instruktorów po kursach czy innych wykładowców. I chyba macie rację, że samouk sam się nie nauczy. Nawet jeśli jeździ bardzo dobrze, to nie będzie znał teorii, która może wyeliminować ewentualne błędy. W planach na przyszły rok miałem zamiar się zapisać na jakieś kursy 2 czy 3 stopnia sprawności. I się będę bał zapisać, bo może ja wcale tak dobrze nie jeżdżę jak mi się wydaje. Szybko i na krawędzi wcale nie musi oznaczać, że dobrze technicznie. nawet po 7 latach jazdy.
Napisano 01 March 2010 - 22:41
Napisano 02 March 2010 - 00:02
Napisano 03 March 2010 - 21:07
Napisano 03 March 2010 - 21:39
To jeszcze parę pytań.
1. Kiedyś w metodyce skrętu ślizgowego było przenoszenie ciężaru na przednią nogę na początku skrętu. W książce Pana Kunysza pisało tak tylko przy ślizgowym rotacyjnym i ślizgowym, natomiast przy ślizgowym NW już nie. Czyli przy ślizgowym NW tego się nie stosowało nawet wtedy ?
2. Co by dało przenoszenie ciężaru na przód na początku skrętu w skrętach ciętych, ciętych NW i WN ? Mogłoby jakoś pomóc na stromych stokach ?
3. Czy jadąc na dużych prędkościach dało by się skręcać ślizgowym (zwykłym lub NW) oraz na małych ciętym (zwykłym lub NW lub WN) ?? Bo jakoś opisane sytuacje w tym punkcie nie chciały mi zbytnio wychodzić podczas dzisiejszej zabawy z kombinowaniem ze skrętami. Zabawa na Kiczerze w Wiśle.
Takie czysto teoretyczne pytania.
Napisano 03 March 2010 - 22:42
Napisano 04 March 2010 - 10:04
Napisano 05 March 2010 - 11:50
Snowborder/ widzę, że lubisz szukać różnych udziwnień...
ślizgowy na dużej prędkości da się zrobić. jedziesz na krechę, rozpędzasz się a potem stawiasz deske w ześlizgu raz na fs raz na bs. Nie ma taki coś zupełnie sensu, bo w momencie ześlizgu na dużej prędkości jesteś bardzo niestabilny i jak nie masz mocno ugiętych kolan to prawdopodobnie zaliczysz glebę.
Cięty na małej prędkosci też jest ciężki do wykonania, ponieważ impulsem do wykonanie skrętu jest wychylenie ciała. A żeby utrzymać się w pozycji wychylonej musi dzialać odpowieodnio duża siła odśrodkowa, a do tego jest potrzebna większa prędkość.
Napisano 05 March 2010 - 14:02
Napisano 06 March 2010 - 00:58
Czasem jeśli dorzucisz wyjście z taila to i zwykły cięty można podciągnąć pod przyspieszający, ale zakładając że nie kombinujemy to powyższa klasyfikacja powinna wystarczyć.
Napisano 06 March 2010 - 11:28
Pozwole sobie wrócić jeszcze do ciętego i smigów. Mi się jednak dalej wydaje, że jadąc zwykłymi ciętymi deska minimalnie przyspiesza nawet bez wyjścia z taila czyli ciężar rozłożony pół na pół. I widać to również w śmigu ciętym. Decha powinna zwiększać prędkość. Więc nie jestem pewien czy zaliczyć te skręty do neutralnych. w śmigach Pan Kunysz wyraźnie to podkreślił
"Optymalną prędkością wykonania - należy bardzo dokładnie określić sobie odpowiednią prędkość i rytm wykonywania śmigu w zależności od nachylenia stoku, biorąc pod uwagę to, iż jazda śmigiem ślizgowym będzie powodowała chwilowe wytracanie prędkości a jazda śmigiem ciętym, chwilowe przyśpieszenia w skrętach." - Snowboard technika jazdy sezon 2005-2006 Redakcja: Ewa Wyszkowska, Piotr Kunysz. Najaktualniejsza obecnie dostępna pozycja z techniką jazdy.
Snołborderzy snołborderom
aDECHAde.com Team
Czytając moje posty bierzcie pod uwagę że wypowiadam się jako osoba mająca swoje zdanie a nie tylko jako administrator...
Napisano 06 March 2010 - 11:45
Napisano 06 March 2010 - 12:40
szczerze powiedziawszy w prawidłowo wykonanym śmigu ciętym,ustalamy sobie na początku prędkość jaką chcemy się poruszać,jeżeli osiągniemy zadowalającą nas szybkość jedziemy cały czas z tą samą prędkością.nie powinno być tak że ze skrętu w skręt jedziemy coraz szybciej,bo wtedy już nie skręcamy a poruszamy się "wężojdą wielką"
http://adechade.com/...tyle_emoticons/default/cry.gif)
Snołborderzy snołborderom
aDECHAde.com Team
Czytając moje posty bierzcie pod uwagę że wypowiadam się jako osoba mająca swoje zdanie a nie tylko jako administrator...
Napisano 06 March 2010 - 22:33
Dzizas k**wa ja pier**le =D
- W zwyklym cietym w skrecie wytracasz predkosc, co nadrabiasz w momencie fazy pomiedzy skretami.
- Jak w ostatniej fazie dociazysz taila w zwyklym cietym to docisniesz krawedz bardziej i w sumie moze i wydac sie szybciej ale defakto lepiej poprostu trzyma krawedz na wyjsciu z cietego co bywa fajne)
- Smig ciety jest bardzo specyficzną wersja cietego gdyz jest pozbawiony "spowalniajacych" faz( fazy sterowania ) skretu. Poprawnie wykonany daje za***iste przyspieszenie.
- Jazda śmigiem slizgowym ( potocznie zwanym hamującym ) jest do tego aby kontrolowac predkosc. Bardzo czesto smig hamujacy przeplatany jest z cietym bo inaczej sie nie da a przynajmniej ja nie mam tyle odwagi ;P
- Co do chwilowego przyspieszenia w skretach smigiem cietym, to jesli dobierzesz odpowiednio neutralny promien skretu i dobrze połączysz to z rytmem to w kazdym skrecei minimalnie przyspieszasz co sie sumuje a predkosc rosnie.
- WN jest o tyle specyficzny ze powoduje w stosunku do zwyklego cietego przyspieszenie w skreci i na jego wyjsciu ( moze minimalnie ) dzieki temu nei jest spowalniajacy tj. zwykly ciety.
- było aktyalniejsze z techniką jazdy ale znikło z tego co pamietam
Napisano 06 March 2010 - 23:32
Tak więc kto ma rację niech zdecyduje Pedro (bo pana Marciniaka chyba nie ma na forum).
Snołborderzy snołborderom
aDECHAde.com Team
Czytając moje posty bierzcie pod uwagę że wypowiadam się jako osoba mająca swoje zdanie a nie tylko jako administrator...
Napisano 07 March 2010 - 12:15
Stary, jak Pedro ma decydować skoro negujesz jego opinie, nie zgadzasz sie z instruktorami na forum ?
Napisano 07 March 2010 - 13:57
Może trochę inaczej. Nie zgadzam się z Twoimi.
Snołborderzy snołborderom
aDECHAde.com Team
Czytając moje posty bierzcie pod uwagę że wypowiadam się jako osoba mająca swoje zdanie a nie tylko jako administrator...
Napisano 07 March 2010 - 17:05
Snołborderzy snołborderom
aDECHAde.com Team
Napisano 08 March 2010 - 00:13
Ja tu czegoś nie rozumiem. Przecież skręt cięty może być zarówno hamujący jak i przyspieszający. Wszystko zależy od stoku, warunków i ridera.
Ja mogę zatrzymać się jadąc ciętym i mogę się rozpędzić. Zależy to od tego jak będę podkręcać skręt.
Zresztą to czy przyspieszamy czy hamujemy wynika z praw fizyki. Do szkoły każdy coś tam chodził więc raczej powinien rozumieć kiedy będzie przyspieszać. Tyle w temacie. Dziękuję.