Skocz do zawartości




Zdjęcie
- - - - -

Ręczne smarowanie na gorąco - How TO - dyskusja


412 odpowiedzi w tym temacie

#401 snowmoni

snowmoni

    Młody snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPip
  • 122 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 12 listopad 2015 - 15:02

beaver uniwersalny... zazwyczaj daje radę... ale nie wtedy kiedy przywali -20 C... :laugh:  bogatsza o nowe doświadczenia pozdrawiam ciepło... :papa:  


Użytkownik snowmoni edytował ten post 12 listopad 2015 - 15:04

don't follow me - you won't make it...

#402 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 12 listopad 2015 - 15:14

Widzisz ale to nie wina braku cyklinowania tylko wina leży w złym doborze smaru :P uniwersalny smar można stosować ale tylko w wiosennych warunkach :P Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

#403 arkus

arkus

    Młody snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPip
  • 74 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 12 listopad 2015 - 17:06

A czy zielony toko (cold -10st) teoretycznie powinien sie dłużej utrzymać na spieku niż zwykły uniwersal ? - oczywiście pomijając zakres temperatur do jakich jest przystosowany - używał ktoś tego smaru? 

Wracając do czarnego Toko, wg. opisu z tej aukcji http://allegro.pl/ba...5069244962.html jest on z domieszką "molibdenu, który zapewnia mieszankę trudno-ścieralną" więc teoretycznie nie powinien tak szybko schodzić ze ślizgu @Praxx ?



#404 praxx

praxx

    loża szyderców #1

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2745 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 12 listopad 2015 - 18:03

no cóż... trzeba by zacząć od początku tj. struktury, właściwości hydrofobowych substancji, fizyki cieczy itp... itd... ale takiego posta nikt nie będzie chciał czytać i cały trud w pisssdooo...

 

najważniejsza jest jedna rzecz..: smarować... czymkolwiek, ale smarować... im więcej smaru wprowadzicie na początku w strukturę ślizgu (nie piszę o wzorkach na powierzchni) tym lepiej... im głębiej uda wam się to zrobić, tym lepiej... ogólnie ja nie cyklinuję (albo robię to ultra rzadko), ale cyklinowanie też pomaga... ponadto, to co zostanie wycyklinowane, nie zostanie na stoku, a co za tym idzie w środowisku wodnym, a są tego tony... te wszystkie fluory, molibdeny itp. itd. mają realne znaczenie dla środowiska...

 

to jak długo smar zostaje na/w ślizgu, zależy od wielu czynników, nie tylko od rodzaju użytego smaru...

 

@arkus - ten podany przez ciebie w linku smar to przykład uniwersalnego smaru podkładowego, takiego, który będzie stanowił bazę dla innych smarów finishowych... i nie ma metody, która pozwoli określić jak długo będzie na ślizgu... raz będzie dłużej, a raz krócej...  :bag:

 

pomogłem..?  :girlcake:


Użytkownik praxx edytował ten post 12 listopad 2015 - 18:04

skręcamy w stronę białorusi... :ban: nie karmię trolla...

#405 arkus

arkus

    Młody snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPip
  • 74 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 12 listopad 2015 - 20:18

@praxx trochę pomogłeś ;)

mimo wszystko kupie chyba narazie z Toko na ujemne temp. zielony i zobacze jak on bedzie sie sprawowal. 



#406 praxx

praxx

    loża szyderców #1

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2745 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 12 listopad 2015 - 21:25

no tak... kupowanie smarów na ujemne temperatury ma przyszłość... w tym sporcie ma przyszłość... smary na dodatnie temperatury to do rowerowania polecam...  :bag:


  • tomi lubi to
skręcamy w stronę białorusi... :ban: nie karmię trolla...

#407 dumdum1988

dumdum1988

    Młody snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPip
  • 128 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 20 styczeń 2016 - 10:01


http://allegro.pl/sh...item=5556947328
Nada sie to do smarowania?;)

#408 slv

slv

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 510 postów
  • Poziom zaawansowania:wiem co to jest wn i kompensacyjny

Napisano 20 styczeń 2016 - 11:29

Powinno się nadać tylko musisz sprawdzić do jakiej temperatury grzeje (czy nie jest za zimne) oraz jak ustawić aby nie palić smaru



#409 JaMMiQ

JaMMiQ

    Starszy snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPip
  • 587 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 24 styczeń 2016 - 13:38

Używam identycznego żelazka do smarowania. Fajne maleństwo - w sam raz do zabierania na wyjazdy.

Ustawione minimalnie powyżej **. Wtedy jest idealnie.



#410 Kopter

Kopter

    Młody snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPip
  • 80 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 03 luty 2016 - 09:42

Panowie i Panie szybki temat:

Wybieram się na tydzień w alpy i muszę zabrać ze sobą jakiś zestawik do smarowania. Dotychczas robiłem to w serwisie lub pożyczonym żelazkiem Toko, które jest jednak zbyt ciężkie aby pożyczać je na wyjazd (wiadomo, waga bagażu ograniczona a słoiki trzeba wziąć :P)

Chcę zaopatrzyć się w lekkie żelazko turystyczne i kostkę smaru.

Tu pytanie - jaki smar ? Myślałem o serwisowym barwaxie Toko tylko lepiej kupić uniwersalny biały czy czarny? A może pomarańczowy na wyższe temperatury ?

Jadę na południe Francji na początku marca więc temperatury będą dość wysokie i śnieg pewnie mokry. Ślizg spiekany (Never Summer)


Użytkownik Kopter edytował ten post 03 luty 2016 - 10:20


#411 Ypsi

Ypsi

    Zaawansowany snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPip
  • 679 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 03 luty 2016 - 11:55

... więc temperatury będą dość wysokie i śnieg pewnie mokry.

 

Sam sobie odpowiedziałeś.


Jak chcesz to uciekaj ......................... Radzimy zostać !...

#412 Kopter

Kopter

    Młody snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPip
  • 80 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 03 luty 2016 - 12:38

Ok ale smar na ciepłe warunki szybciej zniknie no i na pewno nie zużyje całej kostki na 6 dni w alpach a to co zostanie nie będzie najlepsze na polskie warunki gdzie jest zwykle zimniej.

 

Więc optymalniej będzie chyba kupić uniwersalny i to co zostanie użytkować potem w Polsce. Sądzę, że nie odczuje dużej różnicy w alpach na smarze na ciepłe warunki a na uniwersalnym stąd moje pytanie czy warto w taki inwestować.

 

Jeśli uniwersalny to lepszy czarny czy biały ?



#413 Ypsi

Ypsi

    Zaawansowany snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPip
  • 679 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 03 luty 2016 - 13:43

Dlaczego nie wejdziesz na stronę Toko? Tam jest wszystko ładnie napisane.

I czarny i biały mają te same temp. od 0 do -30 stopni.

Jedynie czarny, to jakiś molibden do grafitowych ślizgów.


Jak chcesz to uciekaj ......................... Radzimy zostać !...



Dodaj odpowiedź