Jazda W Gestym Lesie - Technika Skretu
#1
Napisano 30 December 2012 - 17:55
Droga Redakcjo - czy to duzy blad? Moze sa jakies inne, tajne techniki skretu w ciasnych miejscach?
Ogolnie rzecz biorac, dlugi tail w TwinTipie troche mi przeszkadza. Przydaje sie za to, gdy trzeba pojechac na switchu. Hmm, zastanawiam sie, jakby mi sie jezdzilo w puchu na desce 156 z camrockiem...
#2
Napisano 30 December 2012 - 18:16
Czy to duży błąd? jeśli nie szkolisz w tym lesie początkujących freeridowców, nie nagrywasz aktualnie żadnego filmu ani nie rozjeżdżasz niewinnych zwierzątek swoim przecinakiem to liczy się fun i jaką radość czerpiesz z takiej jazdy... pytanie czy taka jazda nie sprawia Ci więcej trudności niż frajdy? jesli masz okazję pobaw się z krótszą deską i pewnie będzie jeździło się trochę wygodniej... Co do ogólnie pojętej techniki jest taka sama jak na stoku, choć w pewnych warunkach (takich jak gęsty las) jedzie się tak żeby zjechać a nie pilnuje pozycji podstawowej...
#3
Napisano 30 December 2012 - 18:52
Krotsza deska - na tym Forum kilka razy odradzano mi 156 cm twierdzac, ze sie na niej utopie w puchu. Wlasciwie chcialbym sprobowac zabrac taka deske do lasu w puch, oczywiscie hybryde nie camber. Chodzil mi nawet pomysl sprobowania jakiejs 150tki, mogloby to byc calkiem smieszne. Niestety na razie nie ma okazji, no chyba, ze cos sobie wypozycze.
Jeden wyjazd z jazda offpiste juz zaliczylem w tym roku, teraz moze cos w Polsce jak spadnie snieg... bo spadnie!!! Sprubuje pobawic sie krotszymi deskami.
Użytkownik Wdhiz edytował ten post 30 December 2012 - 19:09
#4
Napisano 30 December 2012 - 19:20
#5
Napisano 31 December 2012 - 12:56
#6
Napisano 31 December 2012 - 15:17
#7
Napisano 31 December 2012 - 15:26
#8
Napisano 31 December 2012 - 19:38
Dlugosc deski - Aro, Ty chyba sprzedawales jakis rok temu Yes'a 156. Przymierzalem sie do niego, ale na Forum odradzono mi taka dlugosc (parokrotnie). Teraz miala byc kupiona Yes Typo 159 ale (zacmienie umyslu) wymienilem ja na YES GDOH 163 dla lepszych parametrow technicznych (po dyskusji "deska do puchu, lasu"). Dodatkowo GDOH 163 jest sztywniejszy niz moj stary camber.
Zeby nie bylo - jezdzilem teraz przez tydzien po lesie ze sniegiem po kolana/uda i bylo ok. Ciasne skrety wymagaly pewnie wiekszej dynamiki, fajne bylo to, ze deska ani razu nie zatopila sie w sniegu - no chyba ze sie postaralem. Problem (ktory widze) mialem z camberem 159 i mam z Yes 163 to czeste "schodkowanie" przy jezdzie cietym na backside.
Split - na polce lezy i czeka na decyzje Voile Split Kit. Na razie sie kurzy. Podstawowy problem to to, ze nie wiem z kim, gdzie i jak mialbym turowac (mieszkam w Wawie). Nawet nie wiem czy potrafilbym sie przestawic z wygodnego freeridu przytrasowego na wloczege backcountry. Co prawda po zeszlorocznym TD w Krynicy zafundowalem sobie dzien chodzenia z deska po gorach (Slotwiny-Wierchomla-Slotwiny) i bylo extra choc pod koniec dosc ciezko.
Narobiliscie mi smaku na krotsza deske, moze postaram sie cos wypozyczyc. Ciekawe jak by sie zachowywal w lesie mocny i krotki rocker - np. 150 cm. Mogloby byc fajnie.
Jeszcze co do techniki - jezdzac po lesie czasami mialem calkiem podobne odczucia (krotkie, gwaltowne skrety) jak z jazdy na longboardzie z truckami Carvera (specjalna budowa truckow daje wrazenia zblizone do surfingu). W odpowiednich warunkach czesc doznan jest baaardzo podobna. Gdzies na Forum popelnilem jakis opis desek Carvera z filmikami z jazda. BTW - wlasnie wrocilem z wieczornego longowania
#9
Napisano 31 December 2012 - 23:26
- lasy, geste lasy wybierzemy deske mieksza i troszke krotsza, ktrora bedzie bardziej zwrotna
- puch, czyli po prostu mamy duza przestrzen na ktorej mozemy wyciac pelny skret wybierzemy deske dluga, twardsza o dużym promieniu skrętu o dł. nawet do 170centow (czym dluzsza tym lepsza )
- zleby, itp. tutaj tez liczy sie zwrotnosc deski, czyli wybierzemy deske bardziej zwrotna mieksza i troszke krotsza niz do puchu
najwazniejszy jeszcze czynnik to rodzaj rockera, ktory tez ma wplyw na wybor dlugosci deski...
p.s. @Wdhiz akurat nie ja sprzedawelem ta deske tylko kolega tylko ja polecalem
Użytkownik Aro edytował ten post 01 January 2013 - 02:12
#10
Napisano 01 January 2013 - 16:52
I jeszcze wyedytowany o drugiej ...
#11
Napisano 02 January 2013 - 14:27
Aha i jeszcze jedno, piep....ć splity! zadajcie sobie pytanie czemu nie splitowaliście zanim stało się to modne? )
- Arec i Marcin07 lubią to
www.poza-trasa.pl
#12
Napisano 02 January 2013 - 17:20
teraz wszystko jest na tak plus reklama Jonsa
dla mnie to całe turowanie nie dla mody i szpanu tylko dla klimatu i możlowości jaki dzięki temu jest
#13
Napisano 02 January 2013 - 21:15
Natomiast myślę, że freeride stał się obecnie kolejnym "lifestylem", więc będziemy mieć zaraz (już mamy?) wysyp żółtodziobów - wyznawców Jonesa, którzy zaczynają jazdę od splita i heliboardingu, bez żadnych wczesniejszych doświadczeń z BC, wspolczesna popkultura uwielbia drogę na skróty.. a stare frirajdowe luje robią swoje
- Arec lubi to
www.poza-trasa.pl
#14
Napisano 02 January 2013 - 21:37
moda modą... ale to nie snowpark w białce że wystarczy kupić najbardziej kolorowe ciuchy i ruszać na stok... każdy żółtodziob po przejściu kilku kilometrów na splicie czy w rakach jeśli nie będzie tego kochał rzuci swój modny sprzęt w kąt... W tatrach mozna znaleźć wiele ciekawych miejsc gdzie split ułatwia poruszanie się i przyśpiesza dojście do wybranej linii... nie wspominając o BG i okolicach szczyrku...
tu akurat o mode i "lans" bym się nie bał... zółtodziobom jeszcze długo starczy asfalt i bro na szycie... morskie oko
Użytkownik Konrad edytował ten post 02 January 2013 - 21:39
#15
Napisano 02 January 2013 - 22:13
Żeby nie było totalnie offtop, to @Wdhiz, zrób setback jak Ci chłopaki radzą i pamiętaj w lesie o płynności, nie myśl tylko o tym jaką techniką jedziesz, o desce, jak Cię niesie, ale się nie zatrzymuj i staraj się utrzymać za wszelką cenę płynnośc jazdy. Reszta powinna przyjść sama
Użytkownik bonhomme de neige edytował ten post 02 January 2013 - 23:11
www.poza-trasa.pl
#16
Napisano 03 January 2013 - 00:57
No, moj Split Kit kosztowal mnie 612 pln, w dodatku przywieziony przez kumpla w walizce. Ale taki byl kurs dolara, doszly jeszcze jakies oplaty, bo za pozno nadalem sprawe kumplowi i wysylka w Stanach byla expressowa.
Konrad - podrzuc jakies trasy na split w Szczyrku pliz? Albo na rakiety? Tutaj mapa on-line Szczyrku
http://www.e-gory.pl...kid-Slaski.html
Akurat tam mialem najfajniejsze jazdy po lesie. Swietna "trasa" ze Skrzycznego na dol wyciagow GATu. Wybieram sie tam na pierwszy tydzien lutego, chodzil za mna pomysl na wjazd krzeselkiem na Skrzyczne a potem zjazd w strone Lipowa, Slotwin albo Godziszki - w zaleznosci od tego "gdzie pusci". Powrot busikiem pod wyciag i od nowa Wogole fajnie byloby znalezc gore dostepna ekhem, samochodem, zjazd po puchu po polu gorala i z powrotem na gore. Wiem, bluznierstwo
Jak sie rozpedze moze zmontuje split (nie wiem na jakiej desce) na Szczyrk i sprubuje swoich sil. Na TestDrive w Krynicy podszedlem sobie dla zabawy na Slotwiny (chlopaki z K2 mieli splita). W sumie OK tylko kondycja do bani.
Splitowanie czy rakiety to cos, czego daaawno nie robilem - chodzenie po gorach, wloczega. Do tej pory tylko wygodny freeride przytrasowy (choc czasami trzeba bylo przejsc sie kilkaset metrow).
Gdzie kupic najtaniej foki? Ceny oryginalow sa spore jakies 200 USD plus ew. VAT.
BTW - ktos z Was mieszkal na Slotwinskiej 7 w Krynicy (dobre obiady na dole u gospodyni) na zeszlosezonowym Test Drive? Jezeli tak to bylem u Was z Zylym na poczestunku.
#17
Napisano 03 January 2013 - 05:22
Ej, bardzo fajny of-top Z setbackiem kiepsko, jade na wewnetrznych srubach i jest ok. Moze moge minimalnie przesunac. W lesie akurat zatrzymuje sie co kilka (gesty las) kilkadziesiat metrow zeby wybrac linie.
....
W tej sytuacji to raczej brakuje Ci doświadczenia niż techniki...w takich lasach jest ciężko znaleźć "linie" która pozwoli na płynną jazdę, w takich sytuacjach liczy się umiejętność szybkiego improwizowania i orientacji w terenie...
pozdro
#18
Napisano 03 January 2013 - 09:02
#19
Napisano 04 January 2013 - 14:49
Co do splitowania. To raczej set na mniejsze górki (Tatr raczej nie widzę ) dający sporo (chyba) radochy. Dla mnie to nie splity staja sie modne a ogólnie troche więcej ludzi chce pocisnąć poza trasą.
Sam używałem rakiet (Beskidy) acz idzie split (bo musiałem zamówić w samplach) i troche jestem ciekaw tego tematu.
#20
Napisano 04 January 2013 - 18:40
Do lasu krótkie, szerokie desiwo z kolosalnym setbackiem.
Heh, przegladalem forum splitboardowe i trafilem na goscia robiacego snowboardy i splity w przydomowym garazu. Robi miodne deski.
http://www.flickr.co.../in/photostream
Polecam caly album zdjeciowy z jego produktami. Z tego co wyczytalem to ten split ma dlugosc 133cm, potezny setback i duzy rocker.
Dlaczego uwazasz, ze split nie nadaje sie na Tatry? Na forum splita widzialem chyba relacje z wysokich gor.
Co do Szczyrku. Trafilem na forum rowerowe i watek o freeridzie zimowym. Pojawiaja sie w dyskusji ciekawe nicki Warto zjechac z Duzego Skrzycznego na inna strone niz polnocna, mozna trafic na takie miejsca.
https://www.facebook...&type=1
Hmm, mam szescio osobowego busa (VWT3) moze bedzie ktos chetny na akcje typu: wjazd krzeslem, zjazd na wschod, bus, wjazd krzeslem?
Jeszcze pytanie o foki. Najszersze "ciete z metra" jakie znalazlem maja 13 cm - centymetr mniej niz split w najszerszym miejscu. Czy foka musi pokrywac caly slizg?