Mimo wszystko jak masz swoją fabrykę jak też np Never Summer i wszystko dzieje się w jednym miejscu to procesy projektowania, testowania, produkcji, wychwytywania błędów przebiegają dużo lepiej.No to trochę nie tak wygląda... Firmy robią deski w kilku wyspecjalizowanych fabrykach, te mają swoich dostawców, a fabryki coś takiego jak Know-How. Na tej podstawie można zaprojektować deskę o określonych parametrach, lub po prostu zrealizować przetestowany projekt. Nikt nie tworzy prototypów w Chinach, albo jeśli to jest to rzadkością. Z regóły poważne firmy mają własne maszyny i prasy do tworzenia prototypów by testować pomysły na miejscu.
Miałem tego nie robić, ale za dużo pojawiło się rzeczy które trzeba prostować na bieżąco, później bym się nie wyrobił, a mit leci w świat.
Ad. 1. Czekamy na zdjęcia i schematy dotyczące asymetryczności ułożenia różnych rodzajów rdzenia, tak by deska mocniej gięła się tylko na backside a przy tym nie traciła popu. Dla mnie fascynująca sprawa, powiem szczerze nie mam pojęcia jak to może być zrobione. Fajny temat.
Tyle że mieszanie rodzajów drewna ma miejsce od kilkudziesięciu lat, nie jest to niczym nowym ani szczególnym. Ot jedno drzewo jest bardziej elastyczne i lżejsze, inne twardsze ale cięższe jeszcze inne lżejsze i sztywne. Od wielu lat miksuje się rodzaje drewna w rdzeniu - i robią to wszystkie firmy.
Tak dokładnie jest,Mervin zajmuje się tym od 30 lat, coż mogę więcej powiedzieć
Ad. 2. mnie uczyli zawsze że kolanami i stawem skokowym amortyzuje się lądowania, muldy i fazy skrętu. Natomiast za tłumienie wibracji odpowiedzialna podczas jazdy jest ścianka sidewall z jej właściwościami, materiały tłumiące między ścianką krawędzią i rdzeniem (np. urethane). Nie wiem więc jak ma się do tego mocniejsze pofalowanie krawędzi, prawdopodobnie tak jak i miękkość wzdłuża rdzenia, czyli ma to na celu osłabienie sił działających na krawędź backside, by ułatwić ślizganie się do butterów czy kręcenie bączków. Na backside dzięki łyżce działają znacznie mocniejsze siły, więc wydaje się to logiczne.
Według mnie precyzyjna jazda na piętach jest trudniejsza, tak jak nawet utrzymywanie równowagi stojąc na palcach vs piętach. Mocniejsza Magna ułatwia jazdę w danej desce, szczególnie gdy dochodzi do jazdy do wszelakiego rodzaju tranzycjacj. Prostym przykładem jest halfpipe gdzie podjechać na palcach do copingu jest dość łatwo nawet amatorowi. Na piętach dla laika jest to kosmos i zajmuje dużo czasu zanim tą krawędź opanujemy.Miękość pozwala desce się bardziej wygiąć, ja czułem dodatkowo większe wybierania nierówności. Siły są większe z powodu łyżki,ale precyzja mniejsza i trudność większa.
Ad. 3. Nie zgadzam się z tym, że jazda na piętach na krawędziach jest trudniejsza, trudniej jest ułożyć ciało w skręcie to wszystko, a łatwiej zblokować przednią nogę biodrem. Jednak siła highbacka sporo ułatwia w miękkim sprzęcie, dlatego zawsze można przyjąć że backside jest mocniej dociążony. Konstrukcja wiązań nam to zapewnia. Każdych.
Magne-traction nie ułatwia jazdy na krawędziach w rozumieniu skrętów ciętych. Myślałem że to zrozumiałeś i więcej nie będziesz już powielał tego mitu. Sam to wymyśliłeś gdyż w takim sensie opisu, nie przeczytasz w żadnym innym języku. Nie ma więc mowy o deklasowaniu/deklasyfikowaniu konkurencji w tym zakresie. Przeczytaj i przetłumacz czy którykolwiek opis Magne traction mówi o prowadzeniu deski na krawędzi w skręcie z ang. skręty cięte - carving:
Strona Lib-techa:
Magne Traction - Seven points of focused edge control. Magne-Traction’s strategic serrations provide unreal edge hold and control in all conditions + papka
Strona GNU:
Serrated edges on your board give great edge hold all over the mountain especially on hard pack and ice!
Strony znanych sklepów, fragmenty ich opisów dot Magne Traction:
The house:
"The addition of Magne-Traction give this deck superior edge hold even on the iciest of slopes."
Dogfunk:
The Skate Banana is built on Lib's BTX rocker profile, which features rocker between the bindings, while the tip and tail have the slightest bit of camber to maintain pop and stability. The result is a loose, catch free ride that gives you enough pressure at the ends to charge hard. It gets better with Magne-Traction edges, which place seven strategic bumps along the edges. The bumps are bigger between the feet, which concentrates most of the grip there for a ride feeling that's more like a skateboard and less like standing on some old timer's skis.
Evo.com:
Magne-Traction - These edges give you better edgehold and make for an easier ride. Serrated edges cut into the snow like a knife giving you more edgehold and control than ever before. Magne-Traction™ features 7 strategically located and sized bumps along each side of your sidecut.
thesnowboardshop.co.uk:
MAGNE-TRACTION: Rides like a skateboard
rei:
Magne-Traction improves edge grip by adding seven contact points along the running length of the board, resulting in amazing control whether riding ice or pow
Dklepy wspominają o płynności ślizgania porównywalnego z deskorolką ale nie o carvingu.
Żaden ze sklepów za granicą nie wprowadza więc klientów Mervina w błąd. Ty to robisz, nie rozumiesz sensu działania Magne-Traction więc piszesz byle co. Jak ci wygodniej.
Zerknij sobie na testy The Goodride - żadna deska z Magne-Traction nie dostała dobrej oceny w rubryczce Carving (skręty cięte). Same oceny przeciętne.
Wymyśliłeś mit który notorycznie powielasz. Skończ z tym proszę bo jesteś jedyny, który wymyśla własne teorie dotyczące Magne-Traction !!! Czy Mervin o tym wie, że zmieniasz znaczenie ich opisów? W oficjalnych opisach swoich desek nadal mijasz się z prawdą, gdyż deski z magne-traction absolutnie nie deklasują w jeździe na krawędziach konkurencji. Proszę więc po raz kolejny o poprawienie opisów.
Tutaj absolutnie się nie zgadzam. Wszędzie jest napisane i w testach też o tym się mówi,że deski świetnie trzymają krawędź. Nie się ślizgają, tylko trzymają. I sam, jak i wielu innych mogę to potwierdzić. W opisie jest napisane,że chodzi jazdę na lodzie i sam napisałeś,że na lodzie deska jedzie świetnie.. I dokładnie tak jest. Jeśli miałeś jednak inne odczucia to już Twój inwidualny przypadek. W opisie jest napisane "deklasują na lodzie". I to jest moja opinia oparta na wielu testach ktore robie, czy też wysylam deski na wyjazdy za granice. W opisie desek nie jest napisane,że deklasuje w carvingu. Jest mowa o lodzie.
Ad. 4. Nie odpowiedziałeś na pytanie, wcześniej pomyliłeś się, gdyż jestem zdania że wycięcie asymetryczne sidecutu nie ma wpływu na szybkość zmiany krawędzi. Nie zmienia się szerokość deski na nose i tail, nie zmienia się wiele responsywność deski.
Dla mnie deska łatwiej inicjuje skręt. Jeśli robi to łatwiej tzn że szybciej mogę go zainicjować. Szybciej inicjuje skręt jeśli tego chcemy przez to,że jest łatwiejszy. Tego stwierdzenia się trzymaj.
Ad. 5. To nie jest zagadka, to jest matematyka, geometria.
Ad. 6. Uwielbiasz wysławiać Mervina, jednakże wielokrotnie robisz to czyniąc krzywdę innym firmom. Stwierdzenie że inne firmy nie umieją robić rdzeni z różnych sztywności i rodzajów drewna, to jest mocne przegięcie, szczególnie że sam piszesz że nie masz w tym temacie pojęcia i dopiero musisz nabyć wiedzę.
Ja nie muszę być ekspertem od produkcji. Byłem w tej Manufakturze 3 razy i ludzie,wiedza jak i to jak się na tym jeździ zrobiły na mnie ogromne wrażenie.Dla mnie ta firma ma niesamowity charakter i jeśli nie podzielasz tego poglądu to nie widzę w tym problemu. Ale nie zakazuj mi uważać Mervina za jedną z najlepszych firm snowboardowych na świecie.
Marek - wielka prośba, nie pisz o rzeczach których nie rozumiesz, na których się nie znasz. Nie możesz traktować nas jak idiotów, co czyniłeś od kilku lat, bo jest dla wszystkich uwłączające. Notorycznie używasz słów, układasz zdania które nie mają sensu, które wprowadzają ludzi w błąd. Jeśli ktoś prosi o wyjaśnienie czegoś, nie udzielasz odpowiedzi albo wypisujesz skomplikowany stek bzdur, zakładając że każdy jest idiotą i tak nic nie zrozumie. Skończ z tym bo nie chce mi się już prostować wszystkiego co piszesz.
Morgan,ale ja uważam dokładnie to samo o Tobie. Proszę moderatora o usuwanie tych części postów Morgana gdzie mnie on w zasadzie obraża Ale nie gniewam się, bo Morgan zawsze wierzył,że jest Jakem Burtonem;)
Marcin, napisałem o deklasacji na lodzie, kiedy jest Magne-Traction. Tak uważam,tak uważają ludzie którzy mają te deski i którzy je testowali. Nie jest napisane,że deklasuje rdzeniem, popem, wyglądem. Nie rozciągaj tego pojęcia, dobrze?W sumie nie wiw sumie trudno sie nie zgodzić. jakoś nie czuję by Endeavor np. Live był tu zacytuję "deklasowany/deklasyfikowany" przez analogiczny Gnu na przykład. Mieszanie gatunków w rdzeniu deski to też nie jest jakiś rocket Science. Tu przyklad schematu budowy rdzenia jednej z desek z fabryki GST brąz to różne gatunki drewna (czarny jest karbon)
Dyskusja znowu idzie w kierunku Fight Clubu. Piszę moje odczucia, piszę co twierdzi Mervin który trochę dłuzej robie deski niż firmy 2 Panów M. I cały czas jest problem. Twierdzę,że trudniej mi się jeździ na piętach, Morgan twierdzi,że to nie możliwe. I tak w kółko,jałowa dyskusja do potęgi.
Użytkownik Marek S. edytował ten post 24 November 2014 - 15:30