Skocz do zawartości




Zdjęcie
- - - - -

Style Skrętów


44 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawelperycz

pawelperycz

    Nowy na forum

  • Snołborderzy
  • Pip
  • 12 postów
  • Gadu-Gadu: Gadu-Gadu
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 07 March 2011 - 18:23

Witam jestem tu nowy i mam taka zagadkę. Czy jest może jakaś szansa by ktoś wytłumaczył mi jasno i klarownie najlepiej na jakiś filmach jaka jest różnica między skrętami ciętym, ślizgowym, NW, WN.oraz kompensacyjnym. I chciałem przedstawić film w którym nasi dalecy wschodni sąsiedzi prezentują kilka ciekawych styli których nie umiem rozróżnić z żaden sposób. To link do jednego z filmów: oraz kolejny w tym drugim interesuje mnie pierwsze 9 sekund. Dzięki
Ps. Może ktoś wie gdzie można zdobyć cały film. przy okazji poszukuję filmu master of ground lub street style 7 to także filmy snowboardowe z japonii lub korei.

Użytkownik pawelperycz edytował ten post 07 March 2011 - 18:59


#2 Jaceksp

Jaceksp

    Pro snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1268 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 07 March 2011 - 19:00

napisze Ci tak w skrócie
cięty to przechodzisz z krawędzi na krawędź bez płaskiej deski , ślizgowy jest skrętem wolniejszym i przechodzisz na płaskiej desce , NW jedziesz nisko i wychodzisz dynamicznie w górę przed skrętem i odciążasz tym samym krawędź WN na odwrót czyli schodzisz w dół przed skrętem , kompensa nie potrafię śmigać bo to chyba umie w Polsce tylko Zderzak ale chodzi o to że głowa i tułów jest w jednym miejscu tylko nogi pracują na boki.
To tak po chłopsku :)

filmiki masz na jutubie wystarczy że wpiszesz nazwę i Ci wyskoczy

#3 opt1c5

opt1c5

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 413 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 07 March 2011 - 19:35

napisze Ci tak w skrócie
cięty to przechodzisz z krawędzi na krawędź bez płaskiej deski , ślizgowy jest skrętem wolniejszym i przechodzisz na płaskiej desce ,

Nie do końca poprawny jest ten opis. Można przy zmianie krawędzi w ciętym prowadzić przez chwilę deskę płasko. Tak samo przejście przy ślizgowym nie musi być na płaskiej desce (jeśli zmiana krawędzi będzie w powietrzu).

W ciętym występuje mocne zakrawędziowanie deski, dzięki czemu deska zostawania cienki ślad (tylna część krawędzi jedzie po tym samym torze co jechała przed chwilą przednia część).
W ślizgowym deska jest uślizgiwana. Tylna część krawędzi nie jedzie po tym samym torze co przednia cześć. Zakrawędziowanie jest mniejsze.

Użytkownik opt1c5 edytował ten post 07 March 2011 - 19:36

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team :)


#4 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 07 March 2011 - 19:41

skręt ślizgowy jest to jeden ze skrętów którego uczymy się na początku naszej przygody ze snowboardem więc do skrętu wykorzystujesz ślizg, czyli to mniej więcej wygląda tak:

1. lekko na krawędzi, fs
2. ślizg.
3. lekko na krawędzi bs


Skręt cięty jest skrętem dynamicznym i służy do szybkiej jazdy i nie ma w ogóle fazy jazdy na ślizgu co ma miejsce podczas skrętu ślizgowego i wygląda to tak:

1.mocno na krawędzi fs
2. mocno na krawędzi bs

:

Skręt NW polega na odciążaniu krawędzi przed jej zmienianiem:

1. pod czas fazy skrętu dociążasz krawędź np. fs
2. przed zmianą krawędzi (czyli podczas jazdy) dynamicznie odciążasz krawędź.
3. jak już odciążysz krawędź, zmieniasz ją i z powrotem ją dociążasz. ( czyli w skrócie "dół -góra -dół itd.)

WN tak samo jak NW tylko odwrotnie :)

Jeżeli chodzi o kompensce no cóż....hmmmm....:)

Jeśli coś pomieszałem chłopaki mnie szybko poprawią hehe


pzdr...

[EDIT]

opt1c5 "Można przy zmianie krawędzi w ciętym prowadzić przez chwilę deskę płasko"

w skręcie ciętym nie ma w ogóle fazy jazdy na ślizgu jest to szybki i dynamiczny skręt. ;)_

Użytkownik Aro edytował ten post 07 March 2011 - 19:50


#5 opt1c5

opt1c5

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 413 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 07 March 2011 - 19:58

Tutaj są pokazane podstawowe skręty:
http://www.snowboard...auka_jazdy.html

W ciętym można jechać na ślizgu. Skąd Wy tą teorię o natychmiastowym przekrawędziowaniu bierzecie?
W ciętym deska ma się nie uślizgiwać w trakcie skrętów. Najczęściej zmienia się szybko krawędź, ale nie jest to wymóg, a tym bardziej różnica w stosunku do ślizgowego.

Style na filmiku to jeszcze coś innego. Rotacja w ciętym ma umożliwić większe pochylenie.
W tym drugim filmiku być może te pierwsze 9 sekund to kompensa, z lekkimi modyfikacjami. Tu by musiał się wypowiedzieć ktoś kto jeździ tymi technikami. Ja kompensy i wn jeszcze nie widziałem.


w skręcie ciętym nie ma w ogóle fazy jazdy na ślizgu jest to szybki i dynamiczny skręt. ;)_


Polecam film:
http://www.snowboard...kret-ciety.html

Zatrzymaj na 1:16 i na 1:36. Chyba, że opis filmiku się nie zgadza.

Natychmiastowa zmiana krawędzi jest tylko na hopach, muldach i przy dużym odciążeniu.

Użytkownik opt1c5 edytował ten post 07 March 2011 - 20:02

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team :)


#6 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 07 March 2011 - 20:04

o jakiej Ty rotacji mówisz w skręcie ciętym? tam nie ma żadnej rotacji.

#7 opt1c5

opt1c5

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 413 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 07 March 2011 - 20:14

o jakiej Ty rotacji mówisz w skręcie ciętym? tam nie ma żadnej rotacji.

Koleś w żółtej kurtce, pierwszy filmik w tym temacie 0:52-1:02. To nie jest otwieranie się na fs, a przypuszczam, że zamierzona rotacja. Są techniki w których wykorzystuje się rotację przy jeździe ciętym. Najczęściej na twardej desce.

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team :)


#8 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 07 March 2011 - 20:24

Koleś w żółtej kurtce, pierwszy filmik w tym temacie 0:52-1:02. To nie jest otwieranie się na fs, a przypuszczam, że zamierzona rotacja. Są techniki w których wykorzystuje się rotację przy jeździe ciętym. Najczęściej na twardej desce.


Jeśli chodzi o te filmiki na których się bazujesz :) są to stare filmiki i po części już nie aktualne.

Co do jazdy na deskach twardych. tam używasz całkowicie innej pozycji z czego wynikają ustawienia kątów np. 30/15 wiązań. Przy takich kątach automatycznie musisz być otwarty i dla tego ma także miejsce rotacja. Ale do jazdy rekreacyjnej używasz postawy podstawowej co wyklucza rotacje przy ciętym.

#9 opt1c5

opt1c5

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 413 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 07 March 2011 - 20:34

Jeśli chodzi o te filmiki na których się bazujesz :) są to stare filmiki i po części już nie aktualne.

Co do jazdy na deskach twardych. tam używasz całkowicie innej pozycji z czego wynikają ustawienia kątów np. 30/15 wiązań. Przy takich kątach automatycznie musisz być otwarty i dla tego ma także miejsce rotacja. Ale do jazdy rekreacyjnej używasz postawy podstawowej co wyklucza rotacje przy ciętym.

Bazuję na filmiku autora tematu, no bo to jest jego temat i opisałem co tam widzę.

Co do rotacji, to na twardej przy jeździe typowym ciętym też nie ma rotacji (tym się skręt cięty charakteryzuje - brak rotacji), pojawia się ona np. przy niektórych technikach (modyfikacjach) np. extreme carvingu, ale to trzeba wiedzieć jak ją wykonać, żeby nie doszło do uślizgu deski.

Dyskutuję, bo chcę Cię przekonać, że skręt cięty to nie prędkość (da się ruszyć z miejsca ciętym) i nie szybka zmiana krawędzi, a mocne zakrawędziowanie deski, wychylenie tułowia i równy rozkład ciężaru na obie nogi przy braku rotacji.

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team :)


#10 Jaceksp

Jaceksp

    Pro snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1268 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 07 March 2011 - 20:44

Optic a Ty skąd bierzesz takie info że w ciętym jeździ się na ześlizgu ?
Skręt cięty jest pierwszym skrętem który od początku do końca wykonywany jest na krawędzi deski , Jest to skręt dynamiczny który wykonywany jest na większej prędkości , na desce poruszającej się cały czas na krawędzi , a co za tym idzie , w wychyleniu.
Skręt jest wykonywany niemal cały czas w pozycji podstawowej , bez zmiany środka ciężkości , zmiana kierunku jazdy następuje tu poprzez ustawienie deski na krawędzi i wykorzystanie jej właściwości jezdnych ( wcięcie w talii ) do wywołania skrętu.
Skąd Ty tu bierzesz rotacje ?

W takim razie jeśli uważasz że się jeździ na ślizgu i z rotacją w ciętym poteoretyzuj z Piotrkiem Kunyszem .

W praktyce naszej może to wyglądać tak że przez ułamek sekundy jedziemy na ślizgu , ale to wydaje mi się że przez brak umiejętności i nic innego. to samo dotyczy rotowania , nie masz umiejętności rotujesz umiesz śmigać ciętym nie rotujesz :)

#11 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 07 March 2011 - 21:09

Bazuję na filmiku autora tematu, no bo to jest jego temat i opisałem co tam widzę.

Co do rotacji, to na twardej przy jeździe typowym ciętym też nie ma rotacji (tym się skręt cięty charakteryzuje - brak rotacji), pojawia się ona np. przy niektórych technikach (modyfikacjach) np. extreme carvingu, ale to trzeba wiedzieć jak ją wykonać, żeby nie doszło do uślizgu deski.

Dyskutuję, bo chcę Cię przekonać, że skręt cięty to nie prędkość (da się ruszyć z miejsca ciętym) i nie szybka zmiana krawędzi, a mocne zakrawędziowanie deski, wychylenie tułowia i równy rozkład ciężaru na obie nogi przy braku rotacji.


raz piszesz, że w ciętym jest rotacja, teraz piszesz, że brak rotacji w sumie już nie wiem nawet o co Ci chodzi :)

p.s. piszesz, że cięty jest to mocne zakrawędziowanie deski, tak zgadza się ale żeby dobrze zakrawędziować deskę musisz mieć także odpowiednią prędkość i oczywiście dobrą postawę na desce co jest równe z dobrym dociążeniem krawędzi to samo się tyczy wychylenia do środka skrętu, aby się dobrze i mocno wychylić nie służy do tego jakaś rotacja jak napisałeś wyżej tylko prędkość i czym większa prędkość tym bardziej możemy się wychylić - (prawa fizyki i działanie siły od środkowej a nie jakaś rotacja)

Użytkownik Aro edytował ten post 07 March 2011 - 21:13


#12 opt1c5

opt1c5

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 413 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 07 March 2011 - 21:20

Optic a Ty skąd bierzesz takie info że w ciętym jeździ się na ześlizgu ?
Skręt cięty jest pierwszym skrętem który od początku do końca wykonywany jest na krawędzi deski , Jest to skręt dynamiczny który wykonywany jest na większej prędkości , na desce poruszającej się cały czas na krawędzi , a co za tym idzie , w wychyleniu.
Skręt jest wykonywany niemal cały czas w pozycji podstawowej , bez zmiany środka ciężkości , zmiana kierunku jazdy następuje tu poprzez ustawienie deski na krawędzi i wykorzystanie jej właściwości jezdnych ( wcięcie w talii ) do wywołania skrętu.
Skąd Ty tu bierzesz rotacje ?

W takim razie jeśli uważasz że się jeździ na ślizgu i z rotacją w ciętym poteoretyzuj z Piotrkiem Kunyszem .

W praktyce naszej może to wyglądać tak że przez ułamek sekundy jedziemy na ślizgu , ale to wydaje mi się że przez brak umiejętności i nic innego. to samo dotyczy rotowania , nie masz umiejętności rotujesz umiesz śmigać ciętym nie rotujesz :)


Jaceksp przeczytaj jeszcze raz moje posty, bo raczej ich nie zrozumiałeś.

Napiszę jeszcze raz krócej.
Rotacja:
W ciętym nie ma rotacji. Rotacja jest przy bardziej zaawansowanych technikach (modyfikacjach skrętu ciętego) np. extreme carving.
Ślizg:
Skręt cięty nie rożni się od ślizgowego brakiem jady na płaskiej desce. W obu skrętach może być ten element i może go nie być.
Prędkość nie określa nam typu skrętu tzn. jeśli jedziemy szybko to jest to skręt nazywany ciętym, a jeśli wolno to ślizgowym. Oczywiście skręt cięty jest szybszy z racji mniejszych oporów. Typ skrętu najłatwiej określić po pozostawionym śladzie.

Odwołujesz się do Kunysza, a jak widzisz sam jadąc ciętym w trakcie zmiany krawędzi przez krótki okres jedzie płaską deską. (1:36)

Użytkownik opt1c5 edytował ten post 07 March 2011 - 21:25

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team :)


#13 Grzechu

Grzechu

    Starszy snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPip
  • 330 postów
  • Poziom zaawansowania:jakoś się ślizgam

Napisano 07 March 2011 - 21:21

takie pytanie czysto techniczne ! jakim wkońcu skrętem jeździ ten kolo z pierwszego filmiku 0:52-1:02 bo wygląda na to że na początku cały cieżar ciała jest na tylniej nodze ,jest ona bardziej wygięta do środka a dopiero pod koniec koleś przechodzi z ciezarem na prawą noge i tak jak w przypadku nw zmienia krawędz , wygląda za***iscie o wiele bardziej stylowo niż w przypadku prawidłowych instruktorskich skrętów cietych :mrgreen:
JOIN The Ride

#14 Jaceksp

Jaceksp

    Pro snołborder

  • Snołborderzy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1268 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 07 March 2011 - 21:40

takie pytanie czysto techniczne ! jakim wkońcu skrętem jeździ ten kolo z pierwszego filmiku 0:52-1:02 bo wygląda na to że na początku cały cieżar ciała jest na tylniej nodze ,jest ona bardziej wygięta do środka a dopiero pod koniec koleś przechodzi z ciezarem na prawą noge i tak jak w przypadku nw zmienia krawędz , wygląda za***iscie o wiele bardziej stylowo niż w przypadku prawidłowych instruktorskich skrętów cietych :mrgreen:


Majonez to kitajce oni mogą smigac czym chcą i jak chcą :))) to fristajlowcy czyli jazda dowolna a technike to oni mają tak opanowaną że my mozemy tylko na nich popatrzeć :hahaha2:

Optic jak sie spotkamy to pokażesz mi wolny skręt cięty . ja go zrobisz bez prędkości to nie mam pojęcia , ale może mnie przekonasz.

#15 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 07 March 2011 - 21:42

Jaceksp przeczytaj jeszcze raz moje posty, bo raczej ich nie zrozumiałeś.

Napiszę jeszcze raz krócej.
Rotacja:
W ciętym nie ma rotacji. Rotacja jest przy bardziej zaawansowanych technikach (modyfikacjach skrętu ciętego) np. extreme carving.
Ślizg:
Skręt cięty nie rożni się od ślizgowego brakiem jady na płaskiej desce. W obu skrętach może być ten element i może go nie być.
Prędkość nie określa nam typu skrętu tzn. jeśli jedziemy szybko to jest to skręt nazywany ciętym, a jeśli wolno to ślizgowym. Oczywiście skręt cięty jest szybszy z racji mniejszych oporów. Typ skrętu najłatwiej określić po pozostawionym śladzie.

Odwołujesz się do Kunysza, a jak widzisz sam jadąc ciętym w trakcie zmiany krawędzi przez krótki okres jedzie płaską deską. (1:36)


Nie mieszaj jazdy technicznej na deskach twardych z jazdą na deskach miękkich, czyli jazdy rekreacyjnej, to są praktycznie dwie różne techniki jazdy.

Skręt ślizgowy i skręt cięty - już nawet sama nazwa tych skrętów wskazuję na różnicę, nie mam zielonego pojęcia gdzie Ty to wyczytałeś wszystko, czy Ty w ogóle jechałeś kiedyś ciętym?

Mi się nasuwa tylko jedno - Ty po prostu chyba mylisz skręty. Bo nie wiem jak inaczej to wytłumaczyć.

Wiadomo, że przy nauce ciętego na początku będzie moment jazdy na ślizgu, ale nie wykonasz prawidłowo ciętego skrętu na mniejszej prędkości, na mniejszej prędkości wykonujesz skręt ślizgowy bo po to on jest.

pzdr...


[edit]

co do filmików zamieszczonych przez autora wydaje mi się, że to porostu japońskie NW Dołączona grafika

Użytkownik Aro edytował ten post 07 March 2011 - 22:24


#16 opt1c5

opt1c5

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 413 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 07 March 2011 - 22:46

Najkrócej - cięty - na śniegu zostaje tylko ślad krawędzi.

Co do wolnej jazdy. Trzeba inaczej postawić deskę na krawędzi. Podobnie jak w kompensie czyli pracą kolan, dzięki temu środek ciężkości jest nadal nad deską lub blisko.
Tutaj też momentami jadą powoli ciętym:

Czy mi się uda, zobaczymy :)
Udało mi się kiedyś wykonać 2 skręty cięte (jeden, stop, drugi) i znaleźć 1-2 metry niżej od miejsca startu. :>

Ogólnie to odchodzimy od tematu.

Wy trzymacie się tylko wersji Sits którą bardzo dobrze znam, ja natomiast próbuję pokazać Wam, że technik jazdy jest więcej. Chociażby ta z tego pierwszego filmiku. To co dzisiaj jest poprawne, za 10 lat może już być nie aktualne. Oczywiście aktualna technika Sits jest dobra, ale to nie znaczy, że jak ktoś świadomie przenosi ciężar ciała i rotuje ciało (efekt korkociągu dociskający krawędź deski) jeździ źle.

Temat nie dotyczy techniki jazdy Sits, a innych technik. Autor nie pytał jak wygląda cięty, mi też nie musicie tłumaczyć :)

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team :)


#17 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 07 March 2011 - 23:21

moim zdaniem nie rozróżniasz granicy między ślizgowym a ciętym. tzn nie wiesz chyba gdzie zaczyna się ślizgowy a gdzie cięty, Bo przy obydwu skrętach jeżdzisz na krawędziach a praktycznie różnica jest tylko podczas "przekrawędziowania" i dlatego się chyba nie dogadamy.

W każdym razie przy odwoływaniu się do jakiegoś filmiku to zaznacz do, którego... bo zrobił się lekki młynDołączona grafika


pzdr....

#18 opt1c5

opt1c5

    Starszy snołborder

  • ModTeam
  • 413 postów
  • Poziom zaawansowania:umiem jeździć na krawędziach

Napisano 07 March 2011 - 23:39

moim zdaniem nie rozróżniasz granicy między ślizgowym a ciętym. tzn nie wiesz chyba gdzie zaczyna się ślizgowy a gdzie cięty, Bo przy obydwu skrętach jeżdzisz na krawędziach a praktycznie różnica jest tylko podczas "przekrawędziowania" i dlatego się chyba nie dogadamy.

W każdym razie przy odwoływaniu się do jakiegoś filmiku to zaznacz do, którego... bo zrobił się lekki młynDołączona grafika


pzdr....

Idąc Twoim tokiem rozumowania, nie da się stwierdzić na podstawie jednego skrętu czy był cięty czy ślizgowy, gdyż dopiero przekrawędziowanie udzieliło by nam odpowiedzi. Mi jeden skręt bez widocznej fazy zmiany krawędzi wystarczy by stwierdzić czy to jest skręt cięty czy ślizgowy. Ja uważam, że wielkość zakrawędziowana decyduje o typie skrętu, a Ty że szybkość z jaką zmieni się krawędź. Pozostańmy zatem przy swoich wersjach.

Snołborderzy snołborderom

aDECHAde.com Team :)


#19 Arec

Arec

    ;)

  • Snowboard Summit Squad
  • 3195 postów
  • Poziom zaawansowania:kompletnie zielony

Napisano 08 March 2011 - 07:14

Idąc Twoim tokiem rozumowania, nie da się stwierdzić na podstawie jednego skrętu czy był cięty czy ślizgowy, gdyż dopiero przekrawędziowanie udzieliło by nam odpowiedzi. Mi jeden skręt bez widocznej fazy zmiany krawędzi wystarczy by stwierdzić czy to jest skręt cięty czy ślizgowy. Ja uważam, że wielkość zakrawędziowana decyduje o typie skrętu, a Ty że szybkość z jaką zmieni się krawędź. Pozostańmy zatem przy swoich wersjach.

Nie wiem ale wydaje mi się że nie rozpoznasz typu skrętu jeśli nie wykonasz i nie zobaczysz wszystkich jego faz. Po drugie nigdzie chyba nie napisałem o szybkości zmiany krawędzi. W każdym razie ja się poddaje.

#20 siwex

siwex

    Zaawansowany snołborder

  • Dystrybutor
  • 921 postów
  • Poziom zaawansowania:Instruktor SITS PZS

Napisano 08 March 2011 - 11:17

Nie wiem ale wydaje mi się że nie rozpoznasz typu skrętu jeśli nie wykonasz i nie zobaczysz wszystkich jego faz. Po drugie nigdzie chyba nie napisałem o szybkości zmiany krawędzi. W każdym razie ja się poddaje.

Skręt slizgowy,w jeździe w skos stoku jest jazda na krawędzi,natomiast samo przejście z jednej krawędzi na druga nastepuje poprzez płaską deskę czyli przez moment jezdziesz na slizgu,jest to zmiana krawędzi posrednia bo nastepuje poprzez ślizg.
Skręt Ciety wykonywany na średniej i dużej prędkośći,w skos stoku jazda na krawędzi,w momencie skrętu,przechodzimy na drugą krawędź bezpośrednio,nie ma "kontaktu płaskiej deski ze sniegiem",zmiana krawędzi jest bezpośrednia bo przechodzimy z jednej krawędzi bezpośrednio na drugą!!!!


Ruszyc skrętem ciętym jest niezwykle trudno,musiałoby byc spore nachylenie stoku i od razu wstać na krawędz i pojechać w skos stoku na krawędzi(sytuacja raczej nie spotykane,bo najpierw lepiej jest sie napędzić)
www.snow4life.pl
www.sklep.snow4life.pl
www.signalsnowboards.com
www.wainmanhawaii.com
skype:snow4life.pl