Dobór Gogli
#1
Napisano 09 August 2010 - 20:28
Filtr S0 - Przepuszczalność światła: 80-100%
- do jazdy w nocy
- szybki: białe (clear)
Filtr S1 - Przepuszczalność światła: 43-80%
- Do jazdy w pochmurne dni i o zmierzchu
- szybki: Bursztynowe (Amber), złote (Gold)
Filtr S2 - Przepuszczalność światła: 18-43%
- do jazdy podczas lekkiego zachmurzenia
- szybki: żółte (Yellow), pomarańczowe (Orange), są to soczewki tzw. rozjaśniające.
Filtr S3 - Przepuszczalność światła: 8-18%
- do jazdy w słoneczny dzień
- szybki: brązowe, szare (grey), niebieski (blue)
Filtr S4 - Przepuszczalność światła: 3-8%
- Na bardzo mocne słońce np. na Lodowcach
- szybki: czarne (black)
Dodam jeszcze, że kupując gogle należy zwrócić uwagę,
aby były one odpowiednio oznakowane znakiem CE oraz numerem normy EN 174.
UWAGA! Polecam używanie gogli w szczególności na Lodowcach gdzie promienie słoneczne ulegają odbiciu:
- od śniegu i lodu aż 80%
- od wody 20%
Należy pamiętać, że na każde 1000 metrów wzwyż zwiększa się o 15% natężenie promieniowania UV.
Dlatego w górach otrzymujemy jeszcze wyższą dawkę promieniowania UVA i UVB niż przebywając nad morzem.
#2
Napisano 10 August 2010 - 18:39
#3
Napisano 10 August 2010 - 19:04
A na przykład szybka Gold Ionized czyms sie rózni od gold? co własciwie oznacza ionized? te szybki sa lepsze czy mniej swiatła przepuszczaja czy po prostu DRAGON sobie tak nazwała?
Szybka Gold Ionized ma dodatkowo lustro co pozwala zmniejszyć przepuszczalność światła nawet do 20%, Jeżeli chodzi o samo ionized to jest technologia używana przez właśnie Dragon, np. firmy takie jak Oaklay, czy Fox stosują technologie o nazwie Iridium np. szybki do gogli Fox nazywają się Ice Iridium.
Jednym słowem - Ionized, czy Iridium są to po prostu "dodatkowe właściwości soczewek "szybek" do gogli. pozwalające na zmniejszenie przepuszczalności światła, czy polepszenie kontrastu.
Tutaj masz linka do poradnika opracowanego przez Kortasa, opis właśnie szybek firm tj. Oakley, czy Dragon
http://adechade.com/...szyb-w-goglach/
#4
Napisano 29 September 2010 - 01:10
Filtr S2 - Przepuszczalność światła: 18-43%
- do jazdy podczas lekkiego zachmurzenia
- szybki: żółte (Yellow),
Stricte żółte o takiej nieprzepuszczalności światła nie istnieją.
To o czym mówisz mogłoby być wyłącznie yellow ionized, ale jeszcze nie spotkałem takiej kombinacji bo nie ma ona żadnego sensu.
Żółte najlepiej nadają się na wieczorną szarówkę i tuż po zachodzie słońca, gdy nieboskłon nie jest jeszcze kompletnie ciemny.
Mają bodajże 70-80% przepuszczalności światła.
A jazda na lodowcach w full słoneczku bez solidnie przyciemniających szkieł to zabójstwo dla oczu.
#5
Napisano 29 September 2010 - 16:45
Stricte żółte o takiej nieprzepuszczalności światła nie istnieją.
To o czym mówisz mogłoby być wyłącznie yellow ionized, ale jeszcze nie spotkałem takiej kombinacji bo nie ma ona żadnego sensu.
Żółte najlepiej nadają się na wieczorną szarówkę i tuż po zachodzie słońca, gdy nieboskłon nie jest jeszcze kompletnie ciemny.
Mają bodajże 70-80% przepuszczalności światła.
A jazda na lodowcach w full słoneczku bez solidnie przyciemniających szkieł to zabójstwo dla oczu.
Po części pewnie masz racje, ale np. szybka pomarańczowa też jest soczewką rozjaśniającą i dodając lustro jej przepuszczalność światła automatycznie spada do około 25 %, wiem bo akurat mam takie gogle i bez problemu sprawdzają się w słoneczny alpejski dzionek do wysokości 3600 n.p.m. gorzej się spisują przy zachmurzonym dniu ale znowu przy jeździe wieczorem i sztucznym oświetleniu też dają radę, myślę, że podobną różnicę można zauważyć w goglach z szybkami Gold i Gold Ionized. Dlatego wydaje mi się, że z szybką Yellow byłaby podobna sytuacja. Po drugie producenci gogli lubią eksperymentować,
#6
Napisano 02 December 2011 - 11:07
Po części pewnie masz racje, ale np. szybka pomarańczowa też jest soczewką rozjaśniającą i dodając lustro jej przepuszczalność światła automatycznie spada do około 25 %, wiem bo akurat mam takie gogle i bez problemu sprawdzają się w słoneczny alpejski dzionek do wysokości 3600 n.p.m. gorzej się spisują przy zachmurzonym dniu ale znowu przy jeździe wieczorem i sztucznym oświetleniu też dają radę, myślę, że podobną różnicę można zauważyć w goglach z szybkami Gold i Gold Ionized. Dlatego wydaje mi się, że z szybką Yellow byłaby podobna sytuacja. Po drugie producenci gogli lubią eksperymentować,
dla przykładu specyfikacja szkieł w goglach Spy+
http://spysklep.pl/index.php?d=faq
#7
Napisano 14 January 2012 - 13:35
Na TD miałem bardzo irytujące doświadczenia z moimi dragonami. Ci co byli, dobrze wiedzą jaka była pogoda - zachmurzenie średnie, padał śnieg itp. Byłem przekonany że szyba amber będzie odpowiednia na takie warunki, ale niestety się przeliczyłem.
Podczas jazdy wszystko mi się k**wa zlewało, kompletnie nie widziałem gdzie są muldy, gdzie nierówności jakie nachylenie stoku, NIC! Widziałem tylko jedną wielką białą plamę!
Teraz pytanie, jakie szyby polecilibyście na takie warunki? Żeby mi poprawiały ostrość widzenia bo w tamtym przypadku, wolałem żeby mi śnieg sypał w oczy niż je założyć...
#8
Napisano 14 January 2012 - 14:05
Użytkownik retro edytował ten post 14 January 2012 - 14:06
#9
Napisano 14 January 2012 - 15:10
No więc:
Na TD miałem bardzo irytujące doświadczenia z moimi dragonami. Ci co byli, dobrze wiedzą jaka była pogoda - zachmurzenie średnie, padał śnieg itp. Byłem przekonany że szyba amber będzie odpowiednia na takie warunki, ale niestety się przeliczyłem.
Podczas jazdy wszystko mi się k**wa zlewało, kompletnie nie widziałem gdzie są muldy, gdzie nierówności jakie nachylenie stoku, NIC! Widziałem tylko jedną wielką białą plamę!Teraz pytanie, jakie szyby polecilibyście na takie warunki? Żeby mi poprawiały ostrość widzenia bo w tamtym przypadku, wolałem żeby mi śnieg sypał w oczy niż je założyć...
Pzdr.
mam to samo z amberem w dragonach.... do tego stopnia że momentami wolałem jeździć bez ze śniegiem w oczach. Na takie warunki odpowiednia by chyba była yellow ewenutlanie jasny amber taki jak miał Karol_59 w swoich quicksilverach
PROGRES SIE SAM NIE ZROBI!
#10
Napisano 14 January 2012 - 15:27
#11
Napisano 14 January 2012 - 15:54
#12
Napisano 14 January 2012 - 16:14
No więc:
Na TD miałem bardzo irytujące doświadczenia z moimi dragonami. Ci co byli, dobrze wiedzą jaka była pogoda - zachmurzenie średnie, padał śnieg itp. Byłem przekonany że szyba amber będzie odpowiednia na takie warunki, ale niestety się przeliczyłem.
Podczas jazdy wszystko mi się k**wa zlewało, kompletnie nie widziałem gdzie są muldy, gdzie nierówności jakie nachylenie stoku, NIC! Widziałem tylko jedną wielką białą plamę!Teraz pytanie, jakie szyby polecilibyście na takie warunki? Żeby mi poprawiały ostrość widzenia bo w tamtym przypadku, wolałem żeby mi śnieg sypał w oczy niż je założyć...
Pzdr.
przy takich warunach jakie były na TD3 to tylko 2 szyby w dragona
- żółta
- pink ION
#13
Napisano 14 January 2012 - 19:42
Jeździłem w piątek w szybie blue dokładnie ta szyba i te gogle:przy takich warunach jakie były na TD3 to tylko 2 szyby w dragona
- żółta
- pink ION
I choć jest to szyba na te właśnie warunki, też nie dały rady z wyostrzaniem przeszkód na trasie > 10m do przodu.
W okolicach od 14tej warunki robiły się coraz gorsze i dlatego zastanawiam się czy poza Prodishem ktokolwiek śmigał jeszcze w z szybami pink ion i mógłby potwierdzić że trasa była dobrze widoczna.
Żółta jak najbardziej daje radę w takich warunkach, a sądzę że czysta szyba (clear) byłaby najlepsza.
#14
Napisano 14 January 2012 - 19:57
#15
Napisano 14 January 2012 - 20:06
#16
Napisano 14 January 2012 - 20:25
do dx'ow dostanesz w 360No właśnie i teraz albo yellow albo clear muszę zakupić. Ktoś ogarnia jakiś sklep w którym dostane te szyby ??
PROGRES SIE SAM NIE ZROBI!
#17
Napisano 14 January 2012 - 20:54
http://adechade.com/...h__1#entry53150
P.s na przykładzie dragona moge powiedzieć że informacje różnią się od siebie np ze strony internetowej a dołączonej do gogli instrukcji oczywiście tego samego modelu (dziwne)
Użytkownik Ghost41 edytował ten post 14 January 2012 - 20:55
#18
Napisano 14 January 2012 - 21:02
http://adechade.com/...szyb-w-goglach/
może najwyższej jakości to nie jest ale zawsze rozjaśni troche temat
PROGRES SIE SAM NIE ZROBI!
#19
Napisano 14 January 2012 - 21:04
Prosnow S.C.
TYLKO HARDCORE'OWE SNOWBOARDOWE MARKI: Dystrybutor: Airhole, Endeavor, Fix Bindings, Public, DWD, Stepchild, www.prosnow.pl
#20
Napisano 14 January 2012 - 21:17
A my nie czytalismy forum i całą niedzielę i wieczorem w piątek i sobotę w LUSTRACH IS Eyewear jezdzilismy - bardzo ciekawe? Kamel jeździ teraz w IS FORMA i był bardzo zdziwiony jak te gogle są uniwersalen - To nie marketingowa sciema
ojj IS kamela mi sie podobały... niech wpadnie troche grosza to sie skusze
fakt faktem szyba szybie nie równa... porównywaliśmy amber dragona i amber quicksilvera i quick był dużo jaśniejszy podchodzący nawet pod żółty przez co było widać wszystko pięknie, a dragony.. troche zamulały z tym amberem
PROGRES SIE SAM NIE ZROBI!