Kąty Krawędzi
#1
Napisano 27 January 2015 - 22:21
Dziś w serwisie powiedziano mi, że jeżeli fabryka robi w desce kąty krawędzi 0-90 to one od razu (przed używaniem deski) powinny być zmienione na właściwe. Kąty 0-90 mogę być używane jedynie we freestyle'u ale do normalnej jazdy kąt powinien być ostry. Powiedziano mi też że na 0-90 źle się jeździ i że do ciętych się nie nadaje. Serwisant zapewniał mnie, że każdy oddaje nową deskę na robienie kątów krawędzi (?!) a kto tego nie robi popełnia błąd. Proszę, napiszcie mi czy Wy też oddajecie deskę przed jazdą na tuningowanie krawędzi i na jakie kąty je robicie?
#2
Napisano 27 January 2015 - 22:32
zmień serwis
90* najwolniej się tępi. Fakt faktem chyba większość desek wychodzi z 1* podcięciem i bokiem 89* deska sie tak strasznie nie zacina w śnieg. do FS tez sie podnosi krawędzie i to jeszcze bardziej a przynajmniej podtępia lub tepi.
Ale w zależności jak jeździsz to i tak daje 75% prawdopodobieństwa ze nie zauwazysz zmiany.
i jeszcze raz zmień serwis
Snołborderzy snołborderom
aDECHAde.com Team
Czytając moje posty bierzcie pod uwagę że wypowiadam się jako osoba mająca swoje zdanie a nie tylko jako administrator...
#4
Napisano 28 January 2015 - 06:05
Siemka,
Dziś w serwisie powiedziano mi, że jeżeli fabryka robi w desce kąty krawędzi 0-90 to one od razu (przed używaniem deski) powinny być zmienione na właściwe. Kąty 0-90 mogę być używane jedynie we freestyle'u ale do normalnej jazdy kąt powinien być ostry. Powiedziano mi też że na 0-90 źle się jeździ i że do ciętych się nie nadaje. Serwisant zapewniał mnie, że każdy oddaje nową deskę na robienie kątów krawędzi (?!) a kto tego nie robi popełnia błąd. Proszę, napiszcie mi czy Wy też oddajecie deskę przed jazdą na tuningowanie krawędzi i na jakie kąty je robicie?
Może poodaj na forum namiar na ten serwis żeby ludzie mogli go unikać.
I tak dobrze że Cię zapytali bo kumplowi bez pytania wzlięli nowe GNU które miało za sobą kilka dni na stoku i "naostrzyli" bez pytania, a mieli tylko nasmarować...
......don't eat yellow snow ......just ride....https://www.youtube....?v=bQmrb0_YY4U
#5
Napisano 03 February 2015 - 15:59
Jakie kąty 'rantów' Wy macie u siebie? Wiecie, czy oddajecie tylko deski na ostrzenie i koniec? Chodzi mi o ustawienie uniwersalne-allmountain nie do freestyle'u czy pro zapierdzielania.
#6
Napisano 03 February 2015 - 16:57
Jesli deske ma rowniez zostac planowana (czy tam wygladzenie slizgu i nakladanie strukture) na kamieniu to czasami i tak podniosza ci krawedz zeby nie zajechac kamienia, czyli owszem mozna powiedzic ze katy 0/90 sa 'niemozliwe'.
W tym przypadku troche sie zgodze z serwisantem ze jazda przy 0/90 nie jest najlepszym pomyslem, ja bym nikomu tak nie naostrzyl. Latwo zahaczyc deske na twardym przy 0 stopni, ale oczywiscie na slalomie jezdzi sie przy 0 stopni (nawet ja ostatnio jezdzilem na 0 - ale bok 88 stopni). Ja bym wybral uniwersalna opcje 89 bok/1 slizg. Takze pierwsza rzecz co ja robie z nowa deske jest sprawdzam plaskosc slizgu, porzadnie smaruje slizg pare razy, i zmieniam katy krawedzi na swoje.
Ostrzenie i koniec? Well, druga czynosc jest oczywiscie smarowanie.
U siebie jezdze najczesciej na 0.5 slizg i 87 bok ale to jest do zapierdalnienia.
#7
Napisano 04 February 2015 - 14:50
Jeżeli chcesz mieć uniwersalne kąty to zrób krawędź dolną na 0,5-1°, a boczną na 89°.
Im mniejszy kąt tym deska lepiej trzyma krawędź, ale też szybciej się tępi.
Dla wszystkich którzy jeżdżą w snowparku polecam ostrzyć dolną na 0,5-1°, a boczną na 90°.
Wiadomo, że jak jeździ się na porećzach to można w ogóle stępić krawędzie, ale do szybkiej jazdy na krawędzi ta deska później się nie nada.
#8
Napisano 01 December 2016 - 12:50
#15
Napisano 03 December 2016 - 13:52
Witam!
Zapytam tutaj, żeby nie zakładać nowego tematu.
Jakie kąty pod FS? Chodzi głównie o skoki i flat tricki, z naciskiem na skoki. Pewnie kiedyś spróbuje boxów i rurek, ale tylko od czasu do czasu. Zawsze kochałem powietrzne ewolucje, niezależnie od sportu. Myślałem o 0*/90*. Czy ktoś z was ma podobne preferencje odnośnie jazdy? Jeśli tak to jakie kąty stosujecie?
Pozdrawiam!
Użytkownik Qover edytował ten post 03 December 2016 - 13:53
#16
Napisano 03 December 2016 - 15:04
ja stosuję 0/90 przy Nobile Tricky dlatego, że 60% to ciśnięcie na krawędzi, 25% flat tricki, 10% hopy. Na metal rzaadko wjeżdżam. Na akcji w mieście, hali i metal mam buckwilda z zaaokrąglonymi krawędziami.
Na uniwersalną dechę, bym dał 1 stopnień od dołu, mniejsza szansa na zacięcie i 89 na bok, żeby te 90 stopni krawędzi było. Jak krawędź będzie miała mniej niż 90 (np 1 i 88 albo 0,5 i 89, albo skrajnie 0 i 88) to będzie się szybciej tępić -> częstsze ostrzenie. W sumie można też zrobić 1 i 90 (kąt rozwarty o którym Michael wspomniał) jak będzie krawędź ostra to też powinno trzymać. 1 stopnień to w sumie nie dużo, ale jak w praktyce przy rozwartym kącie wygląda trzymanie krawędzi po paru dniach to nie wiem.
#17
Napisano 03 December 2016 - 15:37
ja stosuję 0/90 przy Nobile Tricky dlatego, że 60% to ciśnięcie na krawędzi, 25% flat tricki, 10% hopy. Na metal rzaadko wjeżdżam. Na akcji w mieście, hali i metal mam buckwilda z zaaokrąglonymi krawędziami.
Na uniwersalną dechę, bym dał 1 stopnień od dołu, mniejsza szansa na zacięcie i 89 na bok, żeby te 90 stopni krawędzi było. Jak krawędź będzie miała mniej niż 90 (np 1 i 88 albo 0,5 i 89, albo skrajnie 0 i 88) to będzie się szybciej tępić -> częstsze ostrzenie. W sumie można też zrobić 1 i 90 (kąt rozwarty o którym Michael wspomniał) jak będzie krawędź ostra to też powinno trzymać. 1 stopnień to w sumie nie dużo, ale jak w praktyce przy rozwartym kącie wygląda trzymanie krawędzi po paru dniach to nie wiem.
U mnie nigdzie parku z rurkami i boxami nie ma więc, naprawdę rzadko bym miał okazje na tego typu rzeczach. Tylko na jakiś wyjazdach, a dalej niż do Białki raczej nie będę się wybierał, więc raczej nie ma co ostrzyć krawędzi pod ten rodzaj jazdy, tylko raczej próbować na kątach pod te skoki i flaciki. Wymyśliłem sobie kąty -1/90 bo teoretycznie trudniej wtedy złapać krawędź i lądowanie powinno być stabilniejsze, a z boku kąt 90* żeby było jeszcze trochę gładziej, może będzie jeszcze ciut lepiej przy lądowaniu i flatach.