Jak w tytule, szukam Nuga 150 albo Customa 158.
Piotr
Napisano 16 October 2015 - 12:14
Jak w tytule, szukam Nuga 150 albo Customa 158.
Piotr
Napisano 16 October 2015 - 12:26
Jak w tytule, szukam Nuga 150 albo Customa 158.
Piotr
jak szukasz Customa 158 to dlaczego Nuga 150. Nug 150 może być za duży. Lepiej 146 (wiem z doświadczenia)
Nug 150 jest dla ciężkich wielkich chłopów.
Napisano 16 October 2015 - 13:32
jak szukasz Customa 158 to dlaczego Nuga 150. Nug 150 może być za duży. Lepiej 146 (wiem z doświadczenia)
Nug 150 jest dla ciężkich wielkich chłopów.
Spojrzałem na size chart na stronie Burtona
http://www.burton.co...duct-SizeCharts
Przy moich 83 kg netto wychodzi, że dobra będzie dla mnie właśnie 150tka. Przejrzałem też ze dwie-trzy dyskusje na angielskojezycznych forach (takie linki mi wyskoczyły na szybko) i ludzie polecali tą długość dla riderów 80-85kg.
Masz inne doświadczenia? Rozmawialismy przez chwilę ze sobą na ostatnich testach w Wierchomli. Pojeździłem sobie wtedy na testowym Nugu, tylko za diabła nie pamiętam jaką długość wziąłem 146 czy 150.
Nie jestem do końca zdecydowany, czy chcę mieć Nuga 150 do wszystkiego, łącznie z jazdą na krawędzi i puchowym lasem w Szczyrku, czy super zwrotną 146tkę do jazdy po wąziutkich jarach.
Co do jazdy w puchu na krótkiej desce - znalazłem zdjęcia pięknie zrobionego (DIY) splitboarda. Deska ma na oko 120-140 cm, mocno wygięta i z wiązaniami przesuniętymi na maxa w tył - offeset jest gigantyczny, z przodu dużo deski, za wiązaniami tylko +- 15 cm. Zastanawiam się, czy krótszy Nug zadziała podobnie - wiązania mocno w tył i jazda w puchu po pas.
https://www.flickr.c...73917@N07/page2
Użytkownik Wdhiz edytował ten post 16 October 2015 - 13:51
Napisano 16 October 2015 - 14:51
Spojrzałem na size chart na stronie Burtona
http://www.burton.co...duct-SizeCharts
Przy moich 83 kg netto wychodzi, że dobra będzie dla mnie właśnie 150tka. Przejrzałem też ze dwie-trzy dyskusje na angielskojezycznych forach (takie linki mi wyskoczyły na szybko) i ludzie polecali tą długość dla riderów 80-85kg.
Masz inne doświadczenia? Rozmawialismy przez chwilę ze sobą na ostatnich testach w Wierchomli. Pojeździłem sobie wtedy na testowym Nugu, tylko za diabła nie pamiętam jaką długość wziąłem 146 czy 150.
Nie jestem do końca zdecydowany, czy chcę mieć Nuga 150 do wszystkiego, łącznie z jazdą na krawędzi i puchowym lasem w Szczyrku, czy super zwrotną 146tkę do jazdy po wąziutkich jarach.
Co do jazdy w puchu na krótkiej desce - znalazłem zdjęcia pięknie zrobionego (DIY) splitboarda. Deska ma na oko 120-140 cm, mocno wygięta i z wiązaniami przesuniętymi na maxa w tył - offeset jest gigantyczny, z przodu dużo deski, za wiązaniami tylko +- 15 cm. Zastanawiam się, czy krótszy Nug zadziała podobnie - wiązania mocno w tył i jazda w puchu po pas.
Nug jest mały i sztywny. Przy wadze 83 kg to na 100% 146. Naganiacz Burtona Dave Downing lata własnie na 146 cm. Nie sugeruj się tą listą Burka.
Ja waże powyżej 83 kg (tyle to chciałbym ważyć) i latam na 146. Do lasku super. Do głebokiego puchu moze być za krótka (może się zapadać)
150 cm to za dużo jak dla Nuga.
Napisano 16 October 2015 - 15:40
Lejesz miód na moje serce Chciałbym pogodzić nienajgorsze trzymanie krawędzi (cięty) i dużą zwinność deski w lesie/średnim puchu, tak żeby móc jeździć dość agresywnie (jak na moje umiejętności...) po wąskich jarach/scieżkach. Teraz mam YES GDoH 162 i do szybkiej jazdy jest OK ale w gęstym lesie jest koszmarnie długa. Do tego długa tylnia część deski upierdliwie przeszkadza przy agresywnych skrętach "w miejscu".
Wstępnie myślałem o Customie z ICS - przed wjechaniem w puch/las cofałbym wiązania w prosty sposób. W Nugu powinno być to też proste.
Napisano 16 October 2015 - 16:30
Lejesz miód na moje serce
Chciałbym pogodzić nienajgorsze trzymanie krawędzi (cięty) i dużą zwinność deski w lesie/średnim puchu, tak żeby móc jeździć dość agresywnie (jak na moje umiejętności...) po wąskich jarach/scieżkach. Teraz mam YES GDoH 162 i do szybkiej jazdy jest OK ale w gęstym lesie jest koszmarnie długa. Do tego długa tylnia część deski upierdliwie przeszkadza przy agresywnych skrętach "w miejscu".
Wstępnie myślałem o Customie z ICS - przed wjechaniem w puch/las cofałbym wiązania w prosty sposób. W Nugu powinno być to też proste.
do listy dopisz Custom FV Twin. Latałem na tym na TD i kupiłem. Smigałem na tym w marcu w Solden. Do tego co chcesz robić nada się lepiej. 156 cm
Polecam. to taki dłuższy NUG, ały czas jest zabawa, świetny pop ale jest i trzymanie krawędzi.
W ostanich latach po Nugu to moje najlepsze odkrycie po testach.
tyle wyciągnołem i było cały czas stabilnie
Użytkownik ProDish edytował ten post 16 October 2015 - 16:31
Napisano 17 October 2015 - 14:27
szukanie deski do wszystkiego (czyt. NUG'a) jest jak szukanie świętego grala...
po 3 sezonach zabawy z NUG'iem jedno mogę napisać na pewno: świetna deska jako lightowy sprzęt fs... ale do jazdy w puchu (nie mam na myśli wieczornego opadu 2-5cm), nie bardzo się nadaje...
długość deski nie zrobi tego co ma zrobić technika i umiejętności - mowa o poruszaniu się wśród drzew rosnących trochę gęściej...
Napisano 17 October 2015 - 16:03
szukanie deski do wszystkiego (czyt. NUG'a) jest jak szukanie świętego grala...
po 3 sezonach zabawy z NUG'iem jedno mogę napisać na pewno: świetna deska jako lightowy sprzęt fs... ale do jazdy w puchu (nie mam na myśli wieczornego opadu 2-5cm), nie bardzo się nadaje...
długość deski nie zrobi tego co ma zrobić technika i umiejętności - mowa o poruszaniu się wśród drzew rosnących trochę gęściej...
dokładnie jak pieszesz.
Nug jest na dzień
- gdzie jesteś wczorajszy po wypicu
- chesz się czegoś nauczyć nowego, czegoś spóbować by przenieść potem na większe drewno
- chesz mieć luźny dzień bez napinki
dlatego często używam Nuga dość często jak chcę mieć fun.
Ostatnio wiząłem Nuga na Kaspro poza traskę. Napadało wtedy 40 cm świeżego i muszę powiedzieć że Nug dawał radę.
Super się śmiegało miedzy choinkami
Napisano 19 October 2015 - 19:34
dokładnie jak pieszesz.
Nug jest na dzień
- gdzie jesteś wczorajszy po wypicu
dlatego często używam Nuga
no ladnie
Napisano 19 October 2015 - 19:39
no ladnie
cytując naszych polityków "wyrwane z konteksu"
Napisano 19 October 2015 - 20:40
Wydało się
BTW maksymalna prędkość 92 km na godzinę ? Nie wyobrażam sobie czegoś takiego w swoim wykonaniu.
Technika i umiejętności jazdy w lesie - za diabła nie wiem jak to ocenić. Na trasie mamy poprawność techniki albo jej brak, freestyle, w lesie jedyny wyznacznik jaki widzę to to czy kumple gonią mnie czy ja ich (pomijając fakt, że trzeba jeździć w grupie). No, jeszcze trudność wybranej linii.
Użytkownik Wdhiz edytował ten post 19 October 2015 - 20:41
Napisano 19 October 2015 - 20:53
Wydało się
Dobra. Ostatnio na Stubaiu przegapiłem taki puchol bo wieczorem pochlaliśmy. Mike i Praxx tylko mnie poinformowali że Grubo było. Ehhhhhh........
Napisano 20 October 2015 - 08:00
BTW maksymalna prędkość 92 km na godzinę
? Nie wyobrażam sobie czegoś takiego w swoim wykonaniu.
na protasie też się da....
proto_speed.png 100.66 KB
3 Ilość pobrań
Napisano 20 October 2015 - 08:44